March 14, 2001
Om alla använder citat-knappen slipper man det problemet. När man skrivit något och får ett svar slipper man kolla i tidigare pm vad som skrevs.
Men det är ju ingen som fattar det så ja...
Att ändra PM du redan har och på så vis sammanfoga dem går någon inte. Om du inte klipper och klistrar själv.
April 13, 2007
Det har jag inte tänkt på när det gäller pm. Men om det bara var en konversation skulle man slippa få så många rader att slänga. Utan då skulle man kunna vänta med att slänga tills ingen mer konversation väntas. Nu vill man slänga snabbt för att få bättre överblick, men samtidigt spara vissa som har viktig info. Blir rörigt om man har kontakt med flera samtidigt.
March 14, 2001
Det är ju det jag menar. Om alla alltid citerar behöver man aldrig ha mer än ett pm som gäller det konversationen handlar om. När man får ett nytt slänger man det föregående, för all information finns ju lättöverskådlig i citeringen i det senaste pmet.
Folk är jävligt pigga på att citera vid vanliga inlägg i forumet, även när man konverserar bara två och två eller svara direkt på det senaste inlägget, som om vi skulle göra det nu.
March 14, 2001
Många moment, tycker du?
Läst det senaste, backa och ta bort det föregående. Resten gör man ju som vanligt, inget annat behövs göras.
Gör det, det som svara med citering lär vara lätträknade. 😉
De få som citerar har problem med vilken sida av citeringen man svara på. När man svara på inlägg med citering är det ju få som skriver texten ovanför citeringen, på fel sätt allstå. Men vid PM har jag sett väldigt många gånger (procentuellt) att folk skriver texten ovanför istället.
En sak till, den där ändringen som gjordes tidigare, som gör att man inte kan citera mer än ett inlägg. Hoppas verkligen inte det gäller PM också. Kan inte minnas att någon svarat med citering i PM så jag märkt hur det fungerar. 😛
1 Guest(s)