March 14, 2001
En lösning (eller vad man kallar det) är att spärra ads.nordichardware.com då blir sidan lika "snabb" som förr. Gör det antingen med någon programvara, router eller med hosts-filen i windows (det gör jag), lägg då till 127.0.0.1 ads.nordichardware.com i den så är det klart.
Ni hittar hosts-filen här:
%SystemRoot%system32driversetc
December 24, 2002
Sebbe: Är du speciellt känd för att vara kunning i vilka ISP'er man ska välja? Har du någon egen erfaranhet av IP-Only? Och i så fall jämfört dem med någon annan? Vill inte starta en diskussion med dig. Men tycker det är väldigt dumt att kritisera någon eller något baserat enbart på teorier. Vad gäller IP-Onlys uteblivna betalningar, har du mer information gällande detta? Har du pratat med båda parter personligen? Varför betalar de inte Stokab?
Vi kör IP-Only på jobbet. Både för alla webservrar i vår egna serverhall och det interna nätet mellan alla kontoren utspridda i landet. Visst har vi haft små problem med IP-Only, men det har vi med massa andra företag också. I det stora hela är vi nöjda.
Bara för att på visa att det inte är ISP som är problemet.
När man surfar in på http://www.nordichardware.se hittas sidan snabbt och delar av sidan laddas. När koden anropar objekt från en annan server säger det stopp. Blockar man ads.nordichardware.com i hostas filen går det betydligt fortare att ladda sidan. Dock fortfarande trögt!
@NH: Görs det något åt det här problemet?
December 24, 2002
Det är nåt i koden som gör att sidan fortfarande är skitseg med IE8
Kör jag med FF går det skit fort... med IE så hittar den sidan men stannar upp efter den har laddat bakgrunden..
Säg inte nu "men kör med FF då" då majoriteten av befolkningen för IE...
Någon som upplever likadant?
April 24, 2007
jonte_power wrote: Det är nåt i koden som gör att sidan fortfarande är skitseg med IE8
Kör jag med FF går det skit fort... med IE så hittar den sidan men stannar upp efter den har laddat bakgrunden..Säg inte nu "men kör med FF då" då majoriteten av befolkningen för IE...
Någon som upplever likadant?
Jag skulle säga att de flesta som besöker NH kör en annan Browser än just IE, men det är bara en gissning.
1 Guest(s)