December 6, 2006
Vet inte hur man ska förklara detta på bästa sätt men..
När jag väljer att skriva ett svar i en tråd och trycker på "Skicka" så står det bara "Väntar på nordichardware.se" längst ner till vänster och rutan längst ner till höger står bara tom utan några blåa "barer" i sig. Trycker jag däremot på "Förhandsgranska" så får jag upp mitt inlägg som förhandsgranskning på sekunden.
Detta kan stå såhär i flera minuter utan att något händer.. stänger jag ner fönstret för att sedan öppna upp forumet igen i ett nytt fönster så står det att jag skrivit ett nytt inlägg iallafall fastän jag inte blev vidareskickad ?
Har märkt att detta hänt sedan jag gick från IE till FF för någon vecka sedan.. kommer inte riktigt ihåg om de hade något med webbserverbytet att göra..
Har den senaste FF versionen från mozillas hemsida.
November 27, 2003
Snorch wrote: Failed sending email :: PHP :: är nog det rätta felmeddelandet och det har kommit titt som tätt i flera år, nästan. Det fungerar ändå men något är ju fel iaf.
Det är vissa användare som gör att detta triggas, jag kan tyvärr inte riktigt härleda varför just dessa drabbas.
//ANdreas
March 14, 2001
Du Delph1, du skulle ju kunna kommentera ut felmeddelandet eftersom det egentligen inte fyller någon funktion, ni vet ju om problemet och allt verkar ju fungera bra ändå och ni slipper undrande användare.
Hur som helst, i emailer.php (i includes) hittar du följande på rad 231, i orginal filen:
// Did it work?
if (!$result)
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Failed sending email :: ' . (($this->use_smtp) ? 'SMTP' : 'PHP') . ' :: ' . $result, '', __LINE__, __FILE__);
}
Bara in med /* före och */ efter så är det borta. 🙂
Problemet är ju fortfarande kvar såklart och bör ju gå att fixa, men ja...
En fix som jag vet fungerar är phpbb3. 😉
1 Guest(s)