Sover ni NordicHardware?|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sover ni NordicHardware?
Thaer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 348
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 8, 2004 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Det känns som att ni på NordicHardware slappat lite med recensioner, tester, samt artiklar på sistone. Missuppfatta mig inte fel, gillar verkligen att läsa allt som skrivs på denna sida och forumet är ju det bästa svenska forumet för hårdvara enligt mig.

Men det har kommit så mycket nytt på sistone, skärmar, grafikkort, processorer, i stort sett finns det massa nya saker i alla områden inom datorer. NordicHardware ska vara Sveriges hårdvarusida.

Just nu känns det dock inte som det. Varför inte t.ex. recensera Samsung SyncMaster 710T p.g.a. all efterfrågan om recensioner berörande den produkten, eller varför inte ett jämförande test mellan 172x, 710N samt 710T som alla är ganska lika, främst 710N och 710T.

Eller varför inte ta skapa ett test av ett antal grafikkort, t.ex. ett x800XT kort ifrån fyra olika tillverkare eller liknande.

Ni förstår nog säkert vad jag menar och jag hoppas att det finns fler som håller med mig.

Annars om ni verkligen förbereder många recensioner samt tester just nu så ber jag om ursäkt för att ha klagat mitt under era pressade dead-lines. Men det skulle vara trevligt att höra om ni har något på G.

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
715278
September 8, 2004 - 10:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Thaer wrote: Det känns som att ni på NordicHardware slappat lite med recensioner, tester, samt artiklar på sistone. Missuppfatta mig inte fel, gillar verkligen att läsa allt som skrivs på denna sida och forumet är ju det bästa svenska forumet för hårdvara enligt mig.

Men det har kommit så mycket nytt på sistone, skärmar, grafikkort, processorer, i stort sett finns det massa nya saker i alla områden inom datorer. NordicHardware ska vara Sveriges hårdvarusida.

Just nu känns det dock inte som det. Varför inte t.ex. recensera Samsung SyncMaster 710T p.g.a. all efterfrågan om recensioner berörande den produkten, eller varför inte ett jämförande test mellan 172x, 710N samt 710T som alla är ganska lika, främst 710N och 710T.

Eller varför inte ta skapa ett test av ett antal grafikkort, t.ex. ett x800XT kort ifrån fyra olika tillverkare eller liknande.

Ni förstår nog säkert vad jag menar och jag hoppas att det finns fler som håller med mig.

Annars om ni verkligen förbereder många recensioner samt tester just nu så ber jag om ursäkt för att ha klagat mitt under era pressade dead-lines. Men det skulle vara trevligt att höra om ni har något på G.

Jag sitter mitt uppe i en vädligt omfattande recension och jag vet att fler av oss sitter i samma sits. Dock har det ju inte varit sådär jättemycket nya saker som har släppts nu på sensomaren. Säger som någon annan sagt tidigare att sommaren, solen och brudarna gör sitt till. Datorsuget är inte lika stort på sommaren som det är på vintern.

Men du kan vara lugn, vi är i livet och kommer att presentera nytt material.

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
715305
September 9, 2004 - 12:45 am
sp_Permalink sp_Print

wow, det här var bara femtielfte tråden om att NH har för lite recensioner...

edit: något som jag skulle vilja se är typ artiklar eller how to's av medlemmar på forumet... om nån har gjort feeeta grejjen eller nåt så kan han få skriva ett par rader o ta lite bilder som typ en how to-artikel, eller vad vet jag...

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
715350
September 9, 2004 - 6:26 am
sp_Permalink sp_Print

Enda jag skulle vilja ha är lite färska gfx recensioner 🙂

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
715391
September 9, 2004 - 7:38 am
sp_Permalink sp_Print

Sover? Sån lyx har inte vi!

//Andreas

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
715472
September 9, 2004 - 9:51 am
sp_Permalink sp_Print

Thaer: Du har helt rätt i din "kritik" och som keffing säger är det många som påpekat bristen på recensioner och artiklar de senaste månaderna. Vi är mer än väl medvetna om detta och även om det känns synd att vi inte kan hålla samma tempo som tidigare känner vi att det bara är en tidsfråga tills vi kommer igång ordentligt igen.
Det enda problemet vi har är brist på skribenter, det är helt enkelt den enda anledningen till att det är brist på material.
De senaste månaderna har ett flertal nyckelpersoner i den redaktionella verksamheten försvunnit, antingen tillfälligt eller dragit ner markant på tiden som läggs på NH.
Då vi jobbar med relativt små medel kan vi inte avlöna våra skribenter och det betyder att jobb, skola eller vad det nu än kan vara står i första rum.
Mycket aktiva skribenter som Anton N (Undac), Martin N (Noddan) m.fl. har fått säga upp mycket av sitt ansvar på NH för att just jobba eller plugga, något vi tyvärr inte kan råda över.
Även om sommaren såklart har sin effekt som Fredrik nämner är det inte att hymla över att vi i dagsläget tappat en del i redaktionell kraft.

Vad vi gör nu för att komma till rätta med detta är att vi ser över hela vår redaktionella verksamhet och försöker bygga om på nytt så att säga. Vi har börjat med nyhetspublicering som jag hoppas flera av er märkt förbättrats de senaste månaderna. Detta kommer vi att lägga mycket tid och kraft på men arbetar samtidigt med den övriga redaktionella biten.
Vi kommer nu sakta men säkert börja fylla redaktionen med skribenter för olika områden där vi i dagsläget inte har någon täckning eller tappat täckning.
Tyvärr är det omöjligt för mig att sätta fingret på när vi kommer att börja få upp farten igen då man inte blir skribent på NH inom en dag. Det är relativt stora krav då vi satsar på att verkligen erbjuda kvalitativa artiklar så det behövs en viss inlärningsperiod.
Men vi har redan nu duktiga skribenter som jag vet kommer att göra allt i sin makt för att hålla igång NH medan vi fortsätter bygga på redaktionen. Som t.ex. Fredrik (Hugge), Bo N (Hallon), Linuz L (Lurifax) där det är artiklar/recensioner på gång. Vi har ett par till projekt som är på G så det är inte helt dött, och det kommer bara att bli bättre.

Men det vi saknar och söker är alltså skribenter så för allt i världen, känner ni att ni vill och har något att tillföra för NH. Vare sig det är moddningsartiklar, how-to´s, recensioner eller annat så tveka inte att höra av er!
Ni har min mail i profilen så bara släng iväg ett mail om det finns intresse, jag garanterar ingen en plats i redaktionen men vi kommer utan tvekan överväga det.

Detta blev visst mer av en uppsats men jag hoppas det ger några svar på era frågor. Och har ni fler så tveka inte att ställa dem!

Thaer
Kommer du hit ofta?
Medlem
715865
September 9, 2004 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack för det mycket informativa inlägget, men kom ihåg att jag inte menade något illa. Ni gör verkligen bra saker!

Angående rekryteringen, har ni någon åldersgräns?

Nu kanske detta är "Off-Limits", men kan man få lite ledtråd på vad ni sysslar med? Om det har med grafikkort att göra eller något liknande?

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
716044
September 9, 2004 - 7:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Thaer wrote: Tack för det mycket informativa inlägget, men kom ihåg att jag inte menade något illa. Ni gör verkligen bra saker!

Nu kanske detta är "Off-Limits", men kan man få lite ledtråd på vad ni sysslar med? Om det har med grafikkort att göra eller något liknande?

Vad jag vet har vi ingen definitiv åldersgräns, skriver du bra och är en gosig prick så får du kanske börja? prata med Anton (woxxman) om det kliar i fingrarna 😉

Jag kan bara svara för mig själv och jag pysslar inte med grafikkort för tillfället, för tråkigt ämne helt enkelt 😀 kolla i min signatur så får du i alla fall en liten hint om vad komma skall.

Anton Karmehed
Admin
716538
September 10, 2004 - 8:29 am
sp_Permalink sp_Print

Thaer wrote: Tack för det mycket informativa inlägget, men kom ihåg att jag inte menade något illa. Ni gör verkligen bra saker!

Ingen fara, jag tar det inte illa. Är fullt medveten om situationen och jag ser det mer som pisitivt att ni som läsare märker att det inte är riktigt som det brukar. Då vet vi ju att ni också bryr er om vad vi hittar på med. 😉

Vi har ingen defenitiv åldersgräns, dock är det ett plus att man är 18 eller äldre. Men det är inget tvång och det finns många yngre som utan problem har förutsättningar för att bli bra skribenter. Så se inte det som ett hinder från början.

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
716877
September 10, 2004 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Visst, hela NH har varit rätt slött under sommaren. Men det börjar ljusna nu.

Tycker ändå NH-crew gör ett mkt bra jobb.

Callister
Member
Medlem
716908
September 10, 2004 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Marron wrote: Visst, hela NH har varit rätt slött under sommaren. Men det börjar ljusna nu.

Tycker ändå NH-crew gör ett mkt bra jobb.

Precis, vi ska vara glada bara vi får vara här och använda forumet, inte för att det är något "erbjudande" som inte gäller överallt men man får väl bara tacksam för det man får. wink

Thaer
Kommer du hit ofta?
Medlem
717243
September 10, 2004 - 8:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister: Skulle detta vara någon annan hemsida så skulle jag inte "klaga". Men detta är ju NordicHardware! En topp-site och jag vill ju inte att de slöar för att de kan bättre, något vi alla vet!

Callister
Member
Medlem
717250
September 10, 2004 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Thaer wrote: Callister: Skulle detta vara någon annan hemsida så skulle jag inte "klaga". Men detta är ju NordicHardware! En topp-site och jag vill ju inte att de slöar för att de kan bättre, något vi alla vet!

Jopp, men de gör nog sitt bästa. Det är inte lätt att driva en site, been there, done that. Misslyckat 2 gånger. 🙂 (Tidigare Admin på Nordicgamers, systersite till Nh)

Anton Karmehed
Admin
717615
September 11, 2004 - 10:21 am
sp_Permalink sp_Print

Thaer wrote: Callister: Skulle detta vara någon annan hemsida så skulle jag inte "klaga". Men detta är ju NordicHardware! En topp-site och jag vill ju inte att de slöar för att de kan bättre, något vi alla vet!

Jag kan lova att det aldrig handlar om att slöa. Men just eftersom det är ideellt jobbande skribenter kommer vi aldrig vilja eller kunna säga "gör detta nu, och gör det snabbt". Det enda vi kan hoppas på är att skribenterna har den tid att lägga som behövs.
Att våra recensioner tar något längre tid att skriva än många andras beror helt enkelt på det sätt vi skriver dem. Men vi vill ha de mest omfattande och bästa recensionerna/artiklarna i Sverige så det är en smäll vi får ta.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
718028
September 11, 2004 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=Thaer]Callister: Skulle detta vara någon annan hemsida så skulle jag inte "klaga". Men detta är ju NordicHardware! En topp-site och jag vill ju inte att de slöar för att de kan bättre, något vi alla vet!

Jag kan lova att det aldrig handlar om att slöa. Men just eftersom det är ideellt jobbande skribenter kommer vi aldrig vilja eller kunna säga "gör detta nu, och gör det snabbt". Det enda vi kan hoppas på är att skribenterna har den tid att lägga som behövs.
Att våra recensioner tar något längre tid att skriva än många andras beror helt enkelt på det sätt vi skriver dem. Men vi vill ha de mest omfattande och bästa recensionerna/artiklarna i Sverige så det är en smäll vi får ta.

Precis. Bättre recensioner kan man inte få gratis.

Thaer
Kommer du hit ofta?
Medlem
718682
September 12, 2004 - 3:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Som sagt, NH är fortfarande nummer ett för mig! 😉

Ser fram emot alla era tester framöver!

Keffing
Member
Medlem
721956
September 16, 2004 - 7:11 am
sp_Permalink sp_Print

asså det går typ rykten om att det ska komma fetaste guiden om typ nånting nördigt från coolaste homeboyn på hela NH! och det redan nästa vecka! aja vad vet jag...

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
722051
September 16, 2004 - 10:12 am
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: asså det går typ rykten om att det ska komma fetaste guiden om typ nånting nördigt från coolaste homeboyn på hela NH! och det redan nästa vecka! aja vad vet jag...

Jag vet om mer än en 😛

//Andreas

Thaer
Kommer du hit ofta?
Medlem
723841
September 18, 2004 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Tell me? 😀

Keffing
Member
Medlem
723992
September 19, 2004 - 2:03 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=keffing]asså det går typ rykten om att det ska komma fetaste guiden om typ nånting nördigt från coolaste homeboyn på hela NH! och det redan nästa vecka! aja vad vet jag...

Jag vet om mer än en 😛

//Andreas

ja fast det är inte coolaste homeboyn på NH som skrivit den... kanske en av top tio coola homeboys, men aldrig nummer ett! *fniss*

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 503
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL