May 29, 2001
Offlineskiroy wrote: Nej...absolut inte stänga ner !
Som jag tidigare har efterlyst...jag har vissa funderingar på vad som ska göras men vi är absolut öppna för vettiga förslag så smaska in med förslagen bara.
När det gäller upprinnelsen till denna tråd så har jag luskat vidare nu och upptäckt en hel del intressanta saker.
Om jag säger att "försök till bedrägeri" låter mycket värre än ett så kallat "hyss" från tidigare bannad medlem här inne på NH så är det absolut rätt och riktigt uppfattat.
Vad är du säger? är det någon bannad medlem som håller på och jävlas?
March 27, 2003
OfflinePassar på att göra lite reklam för Recensionsdatabasen (http://rec.rutger.cjb.net/)...
Tveka inte att recensera folk, både sånna som sköter sig men framförallt sånna som inte gör det! Det handlar inte om att hänga ut personen utan att hjälpa andra...
October 28, 2002
Offlinesquarepusher wrote: [quote=skiroy]Nej...absolut inte stänga ner !
Som jag tidigare har efterlyst...jag har vissa funderingar på vad som ska göras men vi är absolut öppna för vettiga förslag så smaska in med förslagen bara.
När det gäller upprinnelsen till denna tråd så har jag luskat vidare nu och upptäckt en hel del intressanta saker.
Om jag säger att "försök till bedrägeri" låter mycket värre än ett så kallat "hyss" från tidigare bannad medlem här inne på NH så är det absolut rätt och riktigt uppfattat.
Vad är du säger? är det någon bannad medlem som håller på och jävlas?
Nej, inte nu längre! 😉
Låter bra med lite mer koll i köp och sälj, skulle aldrig handla där själv av ngn som inte är medlem sen långt tillbaka iaf.
July 20, 2005
OfflineÄr nordichardware registrerat som ett företag? Isåfall skulle jag rekommendera att man måste skriva in förnamn och personnummer, sen använder ni er av infotorg. Fick höra av lite inside-källor att traderas bedrägerier minskast med nästan 80% sen dom började använda sig av infotorg. Det är bra siffror det!
Det går ju såklart att ta sig genom infotorg om man använder te.x. sin brors eller mors personnr, men det lär ju bli betydligt färre fejkannonser.
Detta + 2 veckors provtid skulle nog få bort dom flesta.
March 19, 2003
Offline940power wrote: Är nordichardware registrerat som ett företag? Isåfall skulle jag rekommendera att man måste skriva in förnamn och personnummer, sen använder ni er av infotorg. Fick höra av lite inside-källor att traderas bedrägerier minskast med nästan 80% sen dom började använda sig av infotorg. Det är bra siffror det!
Det går ju såklart att ta sig genom infotorg om man använder te.x. sin brors eller mors personnr, men det lär ju bli betydligt färre fejkannonser.Detta + 2 veckors provtid skulle nog få bort dom flesta.
Vet inte hur infotorg funkar men att "fejka" personnummer är väldigt enkelt.
Men de man lär slippa en hel del små fiskar.
July 20, 2005
OfflineBarateaU wrote: [quote=940power]Är nordichardware registrerat som ett företag? Isåfall skulle jag rekommendera att man måste skriva in förnamn och personnummer, sen använder ni er av infotorg. Fick höra av lite inside-källor att traderas bedrägerier minskast med nästan 80% sen dom började använda sig av infotorg. Det är bra siffror det!
Det går ju såklart att ta sig genom infotorg om man använder te.x. sin brors eller mors personnr, men det lär ju bli betydligt färre fejkannonser.Detta + 2 veckors provtid skulle nog få bort dom flesta.
Infotorg visar var personnummret är registrerat, namn m.m. därför kan man inte fejka personnummer, för du vet ju inte vems personnummer du tagit
March 19, 2003
Offline940power wrote: [quote=BarateaU][quote=940power]Är nordichardware registrerat som ett företag? Isåfall skulle jag rekommendera att man måste skriva in förnamn och personnummer, sen använder ni er av infotorg. Fick höra av lite inside-källor att traderas bedrägerier minskast med nästan 80% sen dom började använda sig av infotorg. Det är bra siffror det!
Infotorg visar var personnummret är registrerat, namn m.m. därför kan man inte fejka personnummer, för du vet ju inte vems personnummer du tagit
Tagit och tagit, om vi säger att jag skriver in 1980-01-01-0100 som är ett "giltigt" person nummer, vad säger infotorg då?
Eller kollar infotorg mot ett mega register som har alla personnummer i sve?
March 9, 2004
OfflineNovember 8, 2004
OfflineEnklaste sättet är väl ändå att ta en liten slant för att lägga upp en annons. Typ 5kr eller något. Typ som blocket. För då måste man ju ringa dit med sitt egna nummer. Som då kan kollas upp om någon blåser någon.
Detta kan ju bara gälla på när man säljer saker, när man vill köpa så kan det vara kostnadsfritt i fortsättningen också 🙂
March 19, 2003
OfflineMalkovic wrote: Enklaste sättet är väl ändå att ta en liten slant för att lägga upp en annons. Typ 5kr eller något. Typ som blocket. För då måste man ju ringa dit med sitt egna nummer. Som då kan kollas upp om någon blåser någon.
Detta kan ju bara gälla på när man säljer saker, när man vill köpa så kan det vara kostnadsfritt i fortsättningen också 🙂
Tror inte de löser så mycket ändå.
IP logg, Namn, Adress, Personnummer, Tele, Osv.
T.ex. så skriver man in sitt postnummer så hamnar det under avataren fast då vilken stad/ort.
Samt att det inte ska gå att posta annons direkt efter reg.
February 12, 2003
Offline940power wrote: Är nordichardware registrerat som ett företag? Isåfall skulle jag rekommendera att man måste skriva in förnamn och personnummer, sen använder ni er av infotorg. Fick höra av lite inside-källor att traderas bedrägerier minskast med nästan 80% sen dom började använda sig av infotorg. Det är bra siffror det!
Okej, ursäkta offtopic, men det var då fan lite skadeglädje att han strök med själv. :bgrin:
Annars var det inget större fel på idén i sig.
March 19, 2003
Offline4fun wrote: Har problemet löst sig med 940power och hans hårdiskar? Ni som betalade fick ni varan eller har ni fått tillbaka pengarna?
Tycks inte ha hänt mycket på den fronten.
Som sagt var det samma snubbe som försökte lura andra innan men reggade ett nytt nick efter det och lyckades gången efter.
September 27, 2002
OfflineBarateaU wrote: [quote=4fun]Har problemet löst sig med 940power och hans hårdiskar? Ni som betalade fick ni varan eller har ni fått tillbaka pengarna?
Tycks inte ha hänt mycket på den fronten.
Som sagt var det samma snubbe som försökte lura andra innan men reggade ett nytt nick efter det och lyckades gången efter.
Skrämande
1 Guest(s)

Log In