January 8, 2005
Offlinetjena, för att börja med så förstår jag mkt väl varför NH har adds på sin sida, pengar behövs för att driva saker och ting. men det jag stör mig på är hur mkt datorprestanda det drar.
jag har 2 skärmar och har ofta uppe firefox/IE7 på höger bild skärm och spelar spel/tittar på film på vänster. har jag NH's sida uppe segar det ner rejält. sitter och tittar i Task manager och ser att CPU pendlar mellan 20-80 och minnes användningen på runt 60-70 meg för endast NH sidan.
och eftersom jag surfar rätt mkt på NH blir det ofta att sidan ligger uppe vilket gör att när jag tittar på film / spelar spel så laggar det och jag måste då tabba ur och stänga sidan.
vad jag vill är att ni har banners som inte är irriterande och tar sjukt mkt prestanda, då det faktiskt gör att jag spenderar mindre tid på NH.
och då har jag en hyfsat ny dator, vill inte veta hur mkt stackars p3 och thunderbird snubbar sitter och grämer sig.
kan det vara så att det e endast jag som upplever detta ? isf kanske jag borde börja felsöka.
mvh Pole
January 8, 2005
Offlinejag använder oftast Firefox 2 men har även testat med IE, blir lite bättre med IE då växlar cpu användningen från 10-50 och minnet runt 40 meg.
men forfarande drar det ner prestandan extremt vid spelandet.
enbart NH's sida jag erfarar detta, dock e jag mkt sällan inne på så många andra sidor med så mkt adds.
September 12, 2001
OfflineDu är inte den förste som påpekar detta.
Flash är numera helt galet kan jag säga speciellt i kombination med Firefox. :/
Men...jag har upplevt värre saker med flash och vissa sidor som har än mer reklam i flash. Jag har även upplevt att det drar mycket minne och klart ökad processoraktivitet med Opera också på samma sidor.
*föresten så flyttar jag denna tråd till feedback*
1 Guest(s)

Log In