July 18, 2003
OfflineTa bort inläggningsräknarna, eller dölj den, den enda de åstakommer är att vi får en massa spam från personer som inte vet vad dom pratar om, och förvirrar folk ännu mer. En massa spammare som tror dom är cool för att dom har mycket inlägg och sen börjar tigga titlar och grejjer (någon som nyligt skrivit en tråd i allmänt och känner sig träffad? 😉 )
Skulle bli mycket vettigare trådar och svar om man tog bort skiten.
December 6, 2006
OfflineIbland tycker jag den är bra att ha..
Kanske ett löjligt tänkande men i Köp & Sälj avdelningen tycker jag det är lättare att lita på en säljare / köpare om han har mycket inlägg för det ger ett inttryck av att han är aktiv.. på ett eller annat sätt.
( Även om det kanske inte är 100% att lita på en med 11.000 inlägg 😉 )
July 18, 2003
OfflineopA87 wrote: Ibland tycker jag den är bra att ha..
Kanske ett löjligt tänkande men i Köp & Sälj avdelningen tycker jag det är lättare att lita på en säljare / köpare om han har mycket inlägg för det ger ett inttryck av att han är aktiv.. på ett eller annat sätt.
( Även om det kanske inte är 100% att lita på en med 11.000 inlägg 😉 )
finns ju recensionsdatabasen för det, och detta kan ju bara leda till att man blir mer lurat för att man tror att man kan lita på nån för att dom har 1000 inlägg
December 24, 2002
Offlinetycker samma sak, en lösning är ju att ha en räknare som räknar till 1500 eller liknande, sedan står det bara >1500
eller att man tar bort den och att man automatiskt får en titel vid t ex 1000 inlägg. Då vet man i k&s att en person har varit här länge osv. Dessutom ser man när personen registrerade sig.
August 16, 2003
Offlinejag tycker att inläggsräknaren är bra, det gör ju att man lätt kan se om det är en person som är ny eller har hängt här en längre tid.
är det någon som har många inlägg då orkar jag inte ta besväret att gå in på rec.elmor för att kolla upp personen, som igår gjorde jag affär med en som hade 3000+ inlägg utan att kolla på rec.elmor
July 18, 2003
OfflineMean Machine wrote: Folk orkar inte spamma till 5000 inlägg ändå (möjligtvis undantaget Bjornstrom), jag ser inga problem i att ha kvar den.
kanske inte till 5000, men minst 50% av allt som skrivs på detta forum är av folk som skriver bara för att skriva och få inlägg..
är det kanske rent av så att lilla meanie blir putt om hans stolta 11k inlägg syns? 😉
July 18, 2003
Offlineatt antalet inlägg har någon direkt koppling till hur pålitlig man är i affärer är ju inte sant, du kanske känner att du kan lita mer på nån med mycket inlägg, men tänk om mean machine får för sig att blåsa 10 pers på en vecka t.ex. (no offense 😉 )
Sanningen är att folk tycker att det är coolt med många inlägg, och spammar runt bara därför, vi skulle få mycket bättre kvalite på inläggen i forumet utan räknaren.
February 12, 2003
OfflineNu är det ju dessvärre så att det alltid kommer finnas oseriösa människor på forum, oavsett inläggsräknare. Det är ibland lite kul (i delar som allmänt), men vill man ha seriösa svar på frågor är det helt klart inte att föredra att någon kommer och skriver "LOL, DEN DÄR KAN DU INTE SPELA CS PÅ!!1". Den typen av svar går inte att bli av med utan att stänga ner hela forumet, och det vill man ju inte göra. 😉
-d-himself- wrote: är det kanske rent av så att lilla meanie blir putt om hans stolta 11k inlägg syns? 😉
Äh, lika bra nu när Delph1 ändå spammat om mig. 😛
Skämt åsido, jag har faktiskt inte kollat hur många inlägg jag haft på ett tag, blev nästan överraskad själv.
December 24, 2002
Offlinewhak wrote: Varför är det bara dem med få inlägg som grinar?
Anser inte att jag har "få" inlägg... och klagar inte direkt heller..
Kan bara tycka att det ibland känns synd med oseriösa inlägg när jag själv försöker hålla så hög nivå som möjligt på detta forum för att det inte ska klassas som lunarstorm. Det är trots allt ett forum för folk med ett gemensamt intresse.... ett s k entusiast-forum...
March 14, 2001
OfflineVill man ha bort de s.k. spammandet så ta bort allmänt delen istället för inläggsräknaren. För hur många trådar med seriöst innehåll finns det i allmänt som samtidigt bara har seriösa svar? 10%?
Nu är det visserligen inte bara i allmänt det spammas men större delen är där.
Men samtidigt vill man att det ska vara någon aktivitet på detta forum så måste allmänt vara kvar, för de andra delarna är tämligen inaktiv, visst kommer det något inlägg titt som tätt men inte är det mycket fart där inte.
November 29, 2003
Offlinejonte_power wrote: [quote=whak]Varför är det bara dem med få inlägg som grinar?
Kan bara tycka att det ibland känns synd med oseriösa inlägg när jag själv försöker hålla så hög nivå som möjligt på detta forum för att det inte ska klassas som lunarstorm. Det är trots allt ett forum för folk med ett gemensamt intresse.... ett s k entusiast-forum...
Jag tycker bara att det är kul med "spam" eller vad vi nu ska kalla det.
Dock ska man ju hålla det i allmänt.
För i allmänt tycker jag bara att det är skojj med lite aktivitet, så slipper forumet kännas så stelt och tråkigt.
March 14, 2001
Offlinewhak wrote: [quote=jonte_power][quote=whak]Varför är det bara dem med få inlägg som grinar?
Jag tycker bara att det är kul med "spam" eller vad vi nu ska kalla det.
Dock ska man ju hålla det i allmänt.
För i allmänt tycker jag bara att det är skojj med lite aktivitet, så slipper forumet kännas så stelt och tråkigt.
Ja det tycker ja också, inget fel alls, det livar ju bara upp forumet som annars skulle mer eller mindre vara stendött.
Det jag ville säga var att effektivaste lösningen på spammandet är att ta bort allmänt, men då gräver man sin egen grav.
1 Guest(s)

Log In