June 11, 2001
OfflineJag tror inte att det är antalet inlägg som ger värdet i sig. Om man nu bara skriver en massa skit så kommer man nog att ha blivt avstängd före 5000 inlägg ändå.
Sedan hur trovärdig en säljare eller köpare är så säger nog inte antalet inlägg utan snarare vad man skriver i sina inlägg.
August 11, 2005
OfflineAngående det att antal inlägg skulle vara ett säkerhetsgrej vid affärer håller jag lite med om.
Men då måste det vara i kombination med att personen varit reggad under en lång tid med.
Tex så känner jag själv att jag har större tillit på en person med tex 2500 inlägg på 4 år än en med 150 inlägg och "bara" tre månaders registrering...
Angående spammingen är det första gången det slår mig att det kan finnas såna människor, och nu i efterhand faller vissa pusselbitar på plats ^^
Har svårt att tro att nån sitter och "spammar" tusentals inlägg bara för att få titeln veteran.. Om så är fallet, så lär det vara en jäkligt liten klick medlemmar.
Tittar och bryr sej vanligtvis folk om titeln på den eller den medlemmen? Jag gör det iaf inte vanligtvis, kan snegla lite på det om det vankas affär, men eljest inte.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 8, 2005
OfflineTror inte inläggsräknaren har en inverkan på "spam", det är väl så att det alltid kommer finnas "spammare", värst hade väl varit om NH hade haft ett ranking system, där ju mer inlägg ju högre rank, det hade ju isf blivit ett "spel" där man försöker få så hög rank som möjligt (för vissa), kan tänkas.
och ang. allmänt som disskuterades, så är det skönt att ha allmänt där man vet att folk skriver, vissa delar på forumet kan vara rätt dött emellanåt, så allmänt i sig ger liv och föder på så sätt lite inlägg i de seriösa delarna av forumet.
best regards, pole
engine52 wrote: Inläggsräknare är rätt meningslösa egentligen, man skriver mer saker av värde om den inte skulle finnas. Kvalitet framför kvantitet.
Så du menar att du skulle börja skriva vettiga saker om den tas bort??
Isf tycker jag det är en strålande ide'.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 13, 2004
Offlineilg@dd wrote: [quote=engine52]Inläggsräknare är rätt meningslösa egentligen, man skriver mer saker av värde om den inte skulle finnas. Kvalitet framför kvantitet.

Den var dräpande
:)R
August 11, 2005
OfflineJalle64 wrote: [quote=ilg@dd][quote=engine52]Inläggsräknare är rätt meningslösa egentligen, man skriver mer saker av värde om den inte skulle finnas. Kvalitet framför kvantitet.

Den var dräpande
:)R
Game Set and MATCH 😀
September 16, 2007
Offlineilg@dd wrote: [quote=engine52]Inläggsräknare är rätt meningslösa egentligen, man skriver mer saker av värde om den inte skulle finnas. Kvalitet framför kvantitet.

Du ser ju att jag börjat bli mer seriös! 😎
engine52 wrote: [quote=ilg@dd][quote=engine52]Inläggsräknare är rätt meningslösa egentligen, man skriver mer saker av värde om den inte skulle finnas. Kvalitet framför kvantitet.

Du ser ju att jag börjat bli mer seriös! 😎
Tyvärr, det har jag bommat.. Men du kanske kan hänvisa till något/någon som bekräftar ditt påstående?
🙄
(En lapp från mamma räknas dock inte)
Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Tyvärr, det har jag bommat.. Men du kanske kan hänvisa till något/någon som bekräftar ditt påstående?
🙄
Den dagen du skriver något konstruktivt kan du börja fråga efter lappar från mammor.
Exakt vad var det du inte förstod?
September 16, 2007
OfflinePoontus wrote: [quote=engine52]Inläggsräknare är rätt meningslösa egentligen, man skriver mer saker av värde om den inte skulle finnas. Kvalitet framför kvantitet.
skriv inte man när du talar om dig själv.
Visst har jag skrivit mycket strunt, men tro inte du är helt oskyldig heller.
Poontus wrote: den stora anledningen till att det rasslar utan att det händer något är att fu ahr förlite minne, 512MB på Vista 😮
Du verkar själv ha lite problem med stavningen ser jag
Släng inte sten genom glasrutan.
ilg@dd wrote:
Tyvärr, det har jag bommat.. Men du kanske kan hänvisa till något/någon som bekräftar ditt påstående?
🙄
Så fort jag får källa på mina frågor ang: stockholmarna och bilkörning. som du så lätt slingrade ifrån och började "OFF TOPIC OFF TOPIC"
engine52 wrote:
Så fort jag får källa på mina frågor ang: stockholmarna och bilkörning. som du så lätt slingrade ifrån och började "OFF TOPIC OFF TOPIC"
Källa och källa.. Ganska krångligt när det handlar om tyckanden från olika håll.. Finns inget som vare sej bekräftar eller dementerar vad jag skrev. Det finns inget som talar till din fördel rent bevisligen heller..
Klicka på länken i min signatur..?
September 16, 2007
Offlineilg@dd wrote: [quote=engine52] Så fort jag får källa på mina frågor ang: stockholmarna och bilkörning. som du så lätt slingrade ifrån och började "OFF TOPIC OFF TOPIC"
Källa och källa.. Ganska krångligt när det handlar om tyckanden från olika håll.. Finns inget som vare sej bekräftar eller dementerar vad jag skrev.
Om du skriver att Stockholmare är så och så mycket sämre än norrlänningar måste du väl ändå ha något som stödjer det?
Nej tack, länkar till Aftonbladet är inget jag behöver läsa.
engine52 wrote: [quote=ilg@dd][quote=engine52] Så fort jag får källa på mina frågor ang: stockholmarna och bilkörning. som du så lätt slingrade ifrån och började "OFF TOPIC OFF TOPIC"
Källa och källa.. Ganska krångligt när det handlar om tyckanden från olika håll.. Finns inget som vare sej bekräftar eller dementerar vad jag skrev.
Om du skriver att Stockholmare är så och så mycket sämre än norrlänningar måste du väl ändå ha något som stödjer det?
Nej tack, länkar till Aftonbladet är inget jag behöver läsa.
Fortsätt då istället stånga pannan blodig..
God natt.
1 Guest(s)

Log In