Ta bort inläggsräknare!|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ta bort inläggsräknare!
simpn
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 23, 2004 - 2:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Många av trådarna och inläggen i NHs forum verkar vara skrivna enbart för att öka på antalet posts, och inte för att tillägga nåt i diskussionen.
Därför tycker jag att posträknaren ska tas bort helt eftersom den inte fyller något egentligt syfte.
Det tror jag skulle liva upp forumet och göra trådarna mer intressanta.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
702018
August 23, 2004 - 2:12 pm
sp_Permalink sp_Print

nej, det är kul att kunna se hur många inlägg man gjort

GeneSiS
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 943
702019
August 23, 2004 - 2:12 pm
sp_Permalink sp_Print

simpn wrote: Många av trådarna och inläggen i NHs forum verkar vara skrivna enbart för att öka på antalet posts, och inte för att tillägga nåt i diskussionen.
Därför tycker jag att posträknaren ska tas bort helt eftersom den inte fyller något egentligt syfte.
Det tror jag skulle liva upp forumet och göra trådarna mer intressanta.

Men snälla, det är bara småbarn som tittar på den. Jag skiter fullständigt i den. När personer postar idiotiska inlägg är beror det oftast på den personliga mognaden, inget annat.

Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
702024
August 23, 2004 - 2:17 pm
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: nej, det är kul att kunna se hur många inlägg man gjort

simpn
Medlem
702029
August 23, 2004 - 2:21 pm
sp_Permalink sp_Print

GeneSiS wrote: Men snälla, det är bara småbarn som tittar på den. Jag skiter fullständigt i den. När personer postar idiotiska inlägg är beror det oftast på den personliga mognaden, inget annat.

Om man tar bort den så lär antalet onödiga och överflödiga inlägg minska. Det kan du inte neka till. Även om det "bara är småbarn som tittar på den". Man lär väl känna sig mer manad att skriva "jag håller med" eller likn. bara för att få mer posts. Om man inte får det så kanske man hoppar över dessa överflödiga inlägg och inläggen blir istället mycket mer lättföljda.

Och om det nu "bara småbarn som tittar på den" så kan man väl lika gärna ta bort den?

simpn
Medlem
702033
August 23, 2004 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

copulator wrote: [quote=fastbullit]nej, det är kul att kunna se hur många inlägg man gjort

Ett perfekt exempel. Bara citerat nån annan utan att ens kommentera dennes inlägg. :bash:

fastbullit
Member
Medlem
702046
August 23, 2004 - 2:29 pm
sp_Permalink sp_Print

simpn wrote: [quote=copulator][quote=fastbullit]nej, det är kul att kunna se hur många inlägg man gjort

Ett perfekt exempel. Bara citerat nån annan utan att ens kommentera dennes inlägg. :bash:

det betyder att han håller med eller tycker samma sak som mej, ganska effektivt sätt att framhäva det på tycker jag. Funkar perfekt

GeneSiS
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 943
702048
August 23, 2004 - 2:30 pm
sp_Permalink sp_Print

simpn wrote: [quote=GeneSiS]Men snälla, det är bara småbarn som tittar på den. Jag skiter fullständigt i den. När personer postar idiotiska inlägg är beror det oftast på den personliga mognaden, inget annat.

Om man tar bort den så lär antalet onödiga och överflödiga inlägg minska. Det kan du inte neka till. Även om det "bara är småbarn som tittar på den". Man lär väl känna sig mer manad att skriva "jag håller med" eller likn. bara för att få mer posts. Om man inte får det så kanske man hoppar över dessa överflödiga inlägg och inläggen blir istället mycket mer lättföljda.

Och om det nu "bara småbarn som tittar på den" så kan man väl lika gärna ta bort den?

Det skulle inte spela någon roll för mig. Det skulle räcka med antal dagar man har varit medlem.

Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)

simpn
Medlem
702051
August 23, 2004 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: [quote=simpn][quote=copulator][quote=fastbullit]nej, det är kul att kunna se hur många inlägg man gjort

det betyder att han håller med eller tycker samma sak som mej, ganska effektivt sätt att framhäva det på tycker jag. Funkar perfekt

Jo, det är sant. Men orkar man inte ens skriva "håller med", "word" etc. så tycker jag att inlägget kanske inte är så viktigt. Eftersom du redan uttryckt dig så vet vi det. Om andra tycker lika så räcker det väl med att denne röstar?

fastbullit
Member
Medlem
702053
August 23, 2004 - 2:37 pm
sp_Permalink sp_Print

simpn wrote: [quote=fastbullit][quote=simpn][quote=copulator][quote=fastbullit]nej, det är kul att kunna se hur många inlägg man gjort

Jo, det är sant. Men orkar man inte ens skriva "håller med", "word" etc. så tycker jag att inlägget kanske inte är så viktigt. Eftersom du redan uttryckt dig så vet vi det. Om andra tycker lika så räcker det väl med att denne röstar?

alla ska väl få säga som dem tycker eller hur? Hur de säger spelar väl inte så stor roll 😕

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
702058
August 23, 2004 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

om alla tycker så olika så varför inte ha det valfritt
och angånde det tidigare inlägg så är syftet inte att
vara lat utan för att jag har samma åsikt

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
702060
August 23, 2004 - 2:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej! Det är kul att se hur många inlägg man har gjort. Tycker också att det känns tryggare att bli hjälpt av en perrson som har postat 2000 inlägg än en som har postat 25. 🙄

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
702061
August 23, 2004 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

simpn wrote: [quote=fastbullit][quote=simpn][quote=copulator][quote=fastbullit]nej, det är kul att kunna se hur många inlägg man gjort

Jo, just i den här tråden. Men inte där det inte finns en omröstning...

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
702062
August 23, 2004 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror nog modsen här har bra koll om man spammar eller inte, sen skiter jag också i x antal posts. kollar nästan aldrig hur många nån har eller inte.

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
702066
August 23, 2004 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej

simpn
Medlem
702071
August 23, 2004 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: Nej! Det är kul att se hur många inlägg man har gjort. Tycker också att det känns tryggare att bli hjälpt av en perrson som har postat 2000 inlägg än en som har postat 25. 🙄

Så när det kommer nån ny person till forumet som kan mycket mer än alla jag-har-postat-jätte-många-aftonbladet-länkar-och-kan-därför-mer-om-datorer-personer så är han inte pålitlig då? Om en person kan motivera sina uttalanden så bör väl han vara lika pålitlig som vem som helst? Eller har jag fel? 😕

simpn
Medlem
702075
August 23, 2004 - 2:51 pm
sp_Permalink sp_Print

BloodMan wrote: Tror nog modsen här har bra koll om man spammar eller inte, sen skiter jag också i x antal posts. kollar nästan aldrig hur många nån har eller inte.

Jomen precis. Eftersom många verkar skita i hur många inlägg man skrivit så kan man väl lika gärna ta bort funktionen eftersom den inte fyller nån egentlig funktion.
Trådarna skulle bli mycket lättare att följa.

zcorpan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 848
702093
August 23, 2004 - 3:11 pm
sp_Permalink sp_Print

"Blev medlem" räcker...

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
702103
August 23, 2004 - 3:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker det är kul med den, och postar själv inte en massa onödiga inlägg.

Folk som storspammar blir oftast bannade, och andra som kanske skriver väl kort ibland håller mestadels till i Allmänt, och där tycker jag att det är schysst om det är lite lättare stämning.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
702112
August 23, 2004 - 3:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Storspammarna blir oftast bannade och postar man för mycket så brukar någon skicka ett PM där det står att man får lugna sig lite. Jag tror inte det är många som postar bara för att få mycket posts, vem kommer ifatt Mind ändå? 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 495
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL