March 27, 2003
ocz wrote: Nej! Det är kul att se hur många inlägg man har gjort. Tycker också att det känns tryggare att bli hjälpt av en perrson som har postat 2000 inlägg än en som har postat 25. 🙄
Precis min åsikt. Dessutom är det väldigt bra om man ska köpa nått av någon.
Dessutom har frågan varit uppe flera ggr tidigare och alla trådar resulterar i samma svar.
Moddsen sköter det där med "att stoppa spammare" bra!
December 25, 2000
Har som sagt varit uppe och diskuterats förut, kan hända att vi har tagit bort det fram och tillbaka t.om. för att se om det hjälpte, minns inte exakt.
Vi har inga planer (vad jag vet) på att ta bort det som det ser ut nu. Om man stör sig på att man tycker att någon "spammar" så meddela detta till en moderator med länkar till vad han skrivit så tittar vi på det. Och gör något åt det om vi samtycker. Vi gör självklart vårt bästa för att hålla koll på det själva, men det är en förfärlig massa inlägg som dyker upp varje dag och t.ex. jag har inte tid att läsa nogrant igenom alla, utan skummar bara ingenom trådar jag inte tycker ser intressanta ut för att se att alla sköter sig och så.
Så det är full möjligt att det finns folk som skulle behöva få en tillsägning pga. av mycket "onödiga" posts.
March 28, 2003
Krqagyzzz wrote: Bort med räknaren säger jag! Detta enkla ingrepp skulle stoppa mycket spam etc! Eller föresten, kanske inte. Det vore lite tråkigt på ett sätt, men fakta är att det skulle stoppa spam. Fast vafan, spamproblemet finns nästan bara i Övrigt så..
Jo, jag håller med om att spam mestadels förekommer i Allmänt, men det förekommer även i andra delar av forumet. Att ta bort inläggsräknaren skulle minska spammet inte ta bort det helt, så klart. Eftersom, som jag nämnt tidigare, inläggsräknaren är helt onödig (förutom att den tydligen är "rolig" för en del) så är det en av många åtgärder på vägen till ett bättre forum. Tror jag. :bok:
May 19, 2003
om ni tycker den är så jobbig så låt bli att titta på den då. destofler inlägg en person har detstå mer aktiv vet man att personen i fråga är. litar facktist betydligt mer på en person som har 1400 inlägg än någon som har 35 inlägg. man kan ju ha ett konto fast man nästan aldrig "hänger" på nh.
March 28, 2003
copulator wrote: om ni tycker den är så jobbig så låt bli att titta på den då. destofler inlägg en person har detstå mer aktiv vet man att personen i fråga är. litar facktist betydligt mer på en person som har 1400 inlägg än någon som har 35 inlägg. man kan ju ha ett konto fast man nästan aldrig "hänger" på nh.
Vaddå "låt bli att titta på den"?
Blir det mindre spam för att man låter bli att titta på countern?
Och sen tror jag inte att antalet inlägg och pålitglighet är proportionella mot varandra. Tyvärr.
July 27, 2002
Tror du har fel.
Om vi säger att en fjortis tycker att 3000-4000 inlägg är "respekt", så vill han spamma sig till det. Alltså, även om han skriver i varenda tråd som skapas tar det jävligt länge, och det är oftast fjortisar som är aktiva 1 vecka och sen hittar en ny mening med sitt liv. Och de som fortsätter blir bannade.
Jag tror folk har mer vett än att spendera sin tid till att spamma på heltid under NH.
October 11, 2002
Callister wrote: Tror du har fel.
Om vi säger att en fjortis tycker att 3000-4000 inlägg är "respekt", så vill han spamma sig till det. Alltså, även om han skriver i varenda tråd som skapas tar det jävligt länge, och det är oftast fjortisar som är aktiva 1 vecka och sen hittar en ny mening med sitt liv. Och de som fortsätter blir bannade.
Jag tror folk har mer vett än att spendera sin tid till att spamma på heltid under NH.
Du har ju över 4000 inlägg och är fortfarande här, så det stämmer ju inte... 🙄
September 12, 2001
keffing wrote: mm, som någon sa så är det ett bra mått att se hur pålitlig en person är när man köper o säljer grejjer... känns ju lite mer tryggt att handla av en som har 2000 inlägg än 20
Jaha..så en spammer med 2000 inlägg är mer att lita på än en som har skrivit 100 inlägg?
Det är skitsvårt att avgöra en sådan sak på enbart antalet inlägg.
Försök själv!
August 16, 2002
skiroy wrote: [quote=keffing]mm, som någon sa så är det ett bra mått att se hur pålitlig en person är när man köper o säljer grejjer... känns ju lite mer tryggt att handla av en som har 2000 inlägg än 20
Jaha..så en spammer med 2000 inlägg är mer att lita på än en som har skrivit 100 inlägg?
Det är skitsvårt att avgöra en sådan sak på enbart antalet inlägg.
Försök själv!
mm faktiskt...
January 14, 2002
jag tycker nog som många andra att det är en kul grej med inläggsräknare, men visst förekommer det spam meddelanden och och extremt onödiga inlägg som t.ex. som svar på en fråga "jag har ingen aning.", har sett såna svar i vissa fall. men om nu det förekommer ofta från samma person så kan ju admin sätta en varning på personen och säga till honom. (vilket de gör lite då och då)
en grej kanske skulle vara att man kunde trycka på en knapp liknande "citera" på just det inlägget man tycker ser helt onödigt ut eller på annat sätt bryter mot NH's regler och via den knappen så raporterar man det till en admin via mail eller PM. men det skulle nog bara misskötas av en del. (även om inläggsräknaren togs bort så skulle såna inlägg förekomma tror jag.)
2 Guest(s)