Till admins|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Till admins
Boink
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 397
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 24, 2003 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej !

Jag tycker att det är lite dåligt att "bara" Stänga köp och sälj tråden huxflux
som vanligt blir det alla ordentliga människor som blir "drabbade"

Jag vet att det ofta förekommer elakt skrivna inlägg om pris osv..

men ni kunde förvarnat, idag har man lag in en ny tråd men det är ju ingen risk att man får sålt det nu 🙁

sista gången man använder detta forumet 🙁

fockzy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 321
259004
January 24, 2003 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

håller med till 100%

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
259006
January 24, 2003 - 9:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmmm...

Jag är med på vad du menar men vi är verkligen trötta på alla dessa ovidkommande inlägg där det gnäll,klagas och bara skapar dåligt stämmning.
Det ser inte helt bra ut det heller...men alternativet var att låta alla leva loppan eller ta tag i saken innan det skapar än större problem.

Du är som du säger helt medveten om förekomsten av denna avart...faktum är att jag har fått uppskattande PM om att det var bra att vi tar tag i saken och varför inte vänta och se?

Detta ska nog bli bra mycket bättre i en smula annorlunda form vi alla vinner på.

Waco
Member
Medlem
Forum Posts: 2422
259021
January 24, 2003 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Hmmm...

Jag är med på vad du menar men vi är verkligen trötta på alla dessa ovidkommande inlägg där det gnäll,klagas och bara skapar dåligt stämmning.
Det ser inte helt bra ut det heller...men alternativet var att låta alla leva loppan eller ta tag i saken innan det skapar än större problem.

Du är som du säger helt medveten om förekomsten av denna avart...faktum är att jag har fått uppskattande PM om att det var bra att vi tar tag i saken och varför inte vänta och se?

Detta ska nog bli bra mycket bättre i en smula annorlunda form vi alla vinner på.

om det nu bara blir så att ni kommer att rensa hela forumet och typ lägga in lite mer funtioner och lägga upp nya regler för det så kunde det gjorts på ett annat sätt tycker jag. kommer inte ni att göra nått annat än att komma med lite nya regeler så kunde ni helt enklet lagt en klistrad tråd där reglerna stod klart och tydligt och dom som inte läste dom får väll då finna sig med en varning.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
259032
January 24, 2003 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Waco wrote: [quote=skiroy]Hmmm...

om det nu bara blir så att ni kommer att rensa hela forumet och typ lägga in lite mer funtioner och lägga upp nya regler för det så kunde det gjorts på ett annat sätt tycker jag. kommer inte ni att göra nått annat än att komma med lite nya regeler så kunde ni helt enklet lagt en klistrad tråd där reglerna stod klart och tydligt och dom som inte läste dom får väll då finna sig med en varning.

För det första...

En klistrad tråd fanns redan med lite riktlinjer men alla verkade ignorera den...iaf dom som skrev ovidkommande inlägg.

För det andra...

På vilket sätt skulle vi har gjort då?
Som läget var blev det ohållbart med köp/sälj i samma form.

För det tredje...

Det blir en ny utformning av köp/sälj som kommer att gynna oss alla samt att de som inte följer reglerna blir varnade/bannade i en annan omfattning än vad som har skett.

Har du fler synpunkter/förslag på förbättringar så släng upp dessa i denna tråd eller maila/PM:a mig eller Iceman så ska vi se vad vi kan göra.

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
259039
January 24, 2003 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag gillad eran budgivning! faktiskt mycket unik och härlig.
gillade bara att buda på.

men det fanns några som bara sabbade hela tiden.

Tänk bara på dom som b0ink eller naughtyboy_200 som gillade göra big deals där, hur svårt det måste ha!

Visa lite solidaritet

Iceman
Member
Medlem
Forum Posts: 4735
259052
January 24, 2003 - 10:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Köp & Sälj ligger som sagt bara nere temporärt. Anledningen är att folk verkligen ska förstå att vi inte kan ha det på det sättet som det har varit hittils. Alla de seriösa användarna av det forumet blir självklart besvikna över detta, det är vi med, och det är väldigt tråkigt att man ska behöva göra på detta sättet.

Vi har sagt ifrån väldigt många gånger, vi har alltid haft "Viktiga meddelanden" i det forumet där särskilda regler står klart och tydligt, men det har tydligen inte hjälpt tillräckligt.

Vi får hoppas att det kommer att fungera bättre i fortsättningen än vad det har gjort hittils, och vi tror att det kommer göra det också 🙂

Innan vi öppnar forumet igen så lägger vi tillbaka de nyaste trådarna, så att inte allt försvinner. Därefter kommer gamla trådar försvinna automatiskt.

Välkomna tillbaka i nästa vecka igen.

4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
259062
January 24, 2003 - 10:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan va alla klagar... så fort icman eller någon annan gör något för att förbätra så har 1-2 synpunkter på det och klagar LJUDLIGT....
Hur många members har NH 10k? Då är inte 1-2så stor procent

FFS SLUTA KLAGA OCH GÖR NÅGOT KREATIVTFÖR FORUMET!!!

(När jag säger klaga menar jag att ni ska sluta med allt klagande som inte är kreativklagande och inte bidrar med förbätringar)

Lukas
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1132
259108
January 24, 2003 - 11:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller med här till 100, Nu får jag definitivt inte mina rolling stones biljetter sålda...

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
259132
January 25, 2003 - 12:11 am
sp_Permalink sp_Print

Om man bortser från att vissa blir mer lidande än andra (biljetterna 🙂 ), så tycker jag att detta är en utomordentligt bra idé.
Att ha Köp och Sälj i två olika forum är en jättebra idé.
Sen störde jag mig inte så mycket på alla som gnällde och så, men jag är en väldigt tolerant person, och sen så försökte jag aldrig sälja nånting där 🙂

Chewie
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1516
259155
January 25, 2003 - 12:55 am
sp_Permalink sp_Print

Lukascool wrote: Håller med här till 100, Nu får jag definitivt inte mina rolling stones biljetter sålda...

FFS sälj dom inte, gå på korserten istället. Kan vara sista ggn du kan se dom live.
Önskar bara att jag hade möjlighet att gå. 🙁

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
259898
January 26, 2003 - 9:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Har en fråga, som gäller det nya köp/sälj. Ifall en person ska köpa en vara till alldeles för högt pris, alltså kanske dyrare än nypris kommer man inte få informera personen genom ett inlägg i tråden?

RoadRunner
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 271
260046
January 27, 2003 - 6:21 am
sp_Permalink sp_Print

Håller fullständigt med den senaste tankegången. Om det blir så uppstyrt att det inte ens ska vara tillåtet med "konsumentupplysning", då anser jag att forumet tappar en väldigt stor attraktionskraft. Men, det är inte jag som bestämmer, jag är bara en vanlig användare av köp&sälj... visserligen både med kunskap om det tekniska och vilka priser som är vettiga men ändå 😉

Waco
Member
Medlem
Forum Posts: 2422
260101
January 27, 2003 - 10:44 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Waco][quote=skiroy]Hmmm...

För det första...

En klistrad tråd fanns redan med lite riktlinjer men alla verkade ignorera den...iaf dom som skrev ovidkommande inlägg.

För det andra...

På vilket sätt skulle vi har gjort då?
Som läget var blev det ohållbart med köp/sälj i samma form.

För det tredje...

Det blir en ny utformning av köp/sälj som kommer att gynna oss alla samt att de som inte följer reglerna blir varnade/bannade i en annan omfattning än vad som har skett.

Har du fler synpunkter/förslag på förbättringar så släng upp dessa i denna tråd eller maila/PM:a mig eller Iceman så ska vi se vad vi kan göra.

ni kunde ha hållit stenhårt på dom reglerna och bannat ett tiotal personer som bara var där och kritiserade alla för deras inlägg. det hade hjälp. smiska några välldigt hårt och sätt några exempel med dom.

Iceman
Member
Medlem
Forum Posts: 4735
260409
January 27, 2003 - 6:22 pm
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote: Har en fråga, som gäller det nya köp/sälj. Ifall en person ska köpa en vara till alldeles för högt pris, alltså kanske dyrare än nypris kommer man inte få informera personen genom ett inlägg i tråden?

Så fungerar det ju inte med vanliga annonser i tidningar eller på webben eller vad som helst heller. Man avgör ju själv om man vill köpa eller inte.

Vi har en prisguide här på NH, som jag har tipsat om i tråden i den nya Köp & Sälj forumet också som köpare kan använda sig utan för att se vad varor kostar på billigaste stället i landet, det är ju kanonbra 🙂 Sen kan köparen avgöra själv vad denne tycker är ett rimligt pris att betala.

Nu när forumet har varit stängt ett tag så hoppas vi att vårt budskap framgår klart och tydligt så att alla förstår vad det är som gäller. Att kalla det för kollektiv bestraffning kan nog diskuteras, jag menar, det är ju ingen rättighet att få använda exempelvis ett forum på nätet, det är en förmån...

Jaja, hursomhelst är ni välkomna tillbaka och göra affärer inom kort när vi slår upp portarna till forumet igen 🙂

Ivar Snapphane
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 13
260886
January 28, 2003 - 12:31 pm
sp_Permalink sp_Print

När är inom kort???
När är inom kort???
När är inom kort???
När är inom kort???
När är inom kort???
När är inom kort???
När är inom kort???
När är inom kort???

DiZi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 868
261021
January 28, 2003 - 3:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Klart är det är bra att Admin tagit tag i kragen och stängs ner Köp och Sälj, visst en varning hade inte skadat, hoppas bara att det nya systemet, och riktlinjerna följs och fungerar... Annars blir det väl en ban från forumet hoppas jag? Nån moderator som kan ge mig svar på det? wink

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
269220
February 10, 2003 - 8:28 pm
sp_Permalink sp_Print

jag vågar inte ens gå in och skriva nått inlägg i köp o sälj ju.
No BS alowed 🙁

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
275982
February 22, 2003 - 1:16 am
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote: Har en fråga, som gäller det nya köp/sälj. Ifall en person ska köpa en vara till alldeles för högt pris, alltså kanske dyrare än nypris kommer man inte få informera personen genom ett inlägg i tråden?

jooo
en av dom få gångerna jag håller med dig, oftast så blir jag bara sur på dina inlägg 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 314
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL