August 11, 2001
Pojo wrote: Tycker att NH har börjat funka lite mysko efter byte av server har ni gjort nåt speciellt? :cy:
Håller med. Denna servern verkar slöare. förut så var det ingen delay alls, men nu får man vänta nån sekund eller två innan man får kontakt.
Edit: Fast idag går det lite snabbare faktiskt.
September 1, 2002
Jag tycker också att responsen från siten är aningen slöare än förut, även om den varierar ganska kraftigt. Då menar jag alltså tiden från att man klickat på en länk tills dess att servern börjar skicka den sidan man vill åt.
Men som sagt, det varierar ganska kraftigt. Ibland går det så fort att man knappt hunnit släppa musknappen innan sidan börjar laddas och ibland kan det ta flera sekunder.
Nu är det här ju inget allvarligt problem, jag klagar liksom inte. Jag har heller ingen erfarenhet av att driva en stor site som denna. Men med tanke på den nya hårdvaran för servern så tycker man ju att det borde gå fort som attan hela tiden, sålänge NHs bandbredd räcker till.
Dataöverföringshastigheten är det inga fel på, det går jättesnabbt och bra.
Man kanske skulle testa att ta bort cookie-filen för NH och se om det gör något.
Edit:
Hmm, nu kanske det är ren inbillning eller andra faktorer som spelar in (få som surfar så här dags) men efter att ha tagit bort alla cookies som har med NH.se/com att göra så gick det faktiskt väldigt mycket bättre.
February 16, 2004
BarateaU wrote: Sitter med FF här.
De man blir lite irriterad på är att delarna inte blir upplysta som är nya och olästa av mig när den inte kommer ihåg mig och loggar in auto.
Japp det är det jag saknar.
Men har nu märkt att det inte är nån skillnad var jag loggar in utan måste logga in två gånger kommer inte in första gången förstår inte varför.
1 Guest(s)