Vad vill vi ha och vad krävs? | Feedback & idéer om NordicHardware | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad vill vi ha och vad krävs?
This topic is locked
Avatar
Christer "Apexi" Norrman
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 189
Member Since:
juni 11, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1
april 24, 2014 - 4:38 e m
sp_Permalink sp_Print

Hej kära NH medlemmar, besökare och Google robots.
Som ni alla säkert redan uppmärksammat så har forumet tappat sina forna glansdagar och vi vill därför fråga er vad som krävs för att få snurr på hjulet igen.

NH har i dagsläget en välfungerande site med både nyheter och recensioner ”Sveriges största arkiv med testad datorprodukter 😉 ”
Eftersom nästan allt krut har lagts på siten så har tyvärr forumet hamnat i skymundan, så det är här vi måste samsas och komma överens om vad som behövs, vad vi saknar och vad vi kan bli bättre på.

Jag talar nog nästan för alla när jag säger att hjälpa andra med It-relaterade problem är roligt, och i samma veva möjligtvis får lära sig något nytt, och inte minst lära känna nytt folk.
Så vad kan göras för att få in nytt folk till forumet?
Hur hittade ni själva hit och vad är det som gör att ni föredra NH’s forum framför andra?

Det finns redan i dag planer på stora och små förändringar hos NordicHardware, men för att inte avslöja för mycket så låter vi ordet vara fritt tills vidare 🙂

Låt tankarna och idéerna flöda. Inget är för långsökt och allt uppskattas.

Mats_2
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 64
Member Since:
januari 8, 2011
sp_UserOfflineSmall Offline
1293894
april 24, 2014 - 9:25 e m
sp_Permalink sp_Print

Jag tror det var en miss att skilja kommentarerna till nyheterna från forumet. Innan så var det lite av en väg in till forumet. Man såg en intressant nyhet, läste den och diskuterade den i forumet. Sen så tror jag överklocking har tappat ganska mycket i popularitet och det har gjort att det inte blir lika många trådar om det.

Avatar
Christer "Apexi" Norrman
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 189
Member Since:
juni 11, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1293936
maj 1, 2014 - 12:58 e m
sp_Permalink sp_Print

Massor;1294087 wrote: Jag tror det var en miss att skilja kommentarerna till nyheterna från forumet. Innan så var det lite av en väg in till forumet. Man såg en intressant nyhet, läste den och diskuterade den i forumet. Sen så tror jag överklocking har tappat ganska mycket i popularitet och det har gjort att det inte blir lika många trådar om det.

Nu är jag inte insatt i varför kommentarsfältet skildes från forumet, men tanken har slagit mig med.
Ska framföra det till resten av crew 🙂

Ang. SMPC så finns det fortfarande möjlighet att det dras igång igen, men som du skriver så krävs det även intresse från medlemmar 🙂

Avatar
Marquzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1433
Member Since:
augusti 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1293958
maj 4, 2014 - 10:58 f m
sp_Permalink sp_Print

Blir det ett SM så är jag med i alla fall, så länge det inte kräver några stora investeringar. Det är därför att HWBOTs lag-tävlingar är roliga, det finns alltid nåt stage som man kan delta i eftersom jag har massa äldre grejer liggandes. Förr gillade jag att delta i pris/prestandaklassen, men det innebär alltid att man var tvungen att köpa in allt nytt om man ville vara med i toppen och om gränsen var på 5000:- så var det så mycket det kostade. På den tiden var man singel och barnlös så man kunde lägga alla pengar på hårdvara, nu är man ju lite mer begränsad. 🙂

Angående forumet så är sånt svårt, på gott och ont är det användarna som skapar forumet och är folk inte intresserade att diskutera så är de inte. Finns ju andra forum som fyller upp behovet, så det verkar som om NH hamnat lite utanför. Tycker också det inte var någon vidare bra idé att skilja på framsidan och forumet. Dessutom fungerar ju fortfarande inte loginen (kom ihåg mig -funktionen) på framsidan, asjobbigt att ha login på två ställen.

Sweclockers verkar dra datornybörjarna fortfarande, Swedroid drar mobilanvändarna och Techsweden drar de lite mer erfarna datoranvändarna.

Avatar
Sebbe
Medlem
Medlem
Forum Posts: 5039
Member Since:
juni 11, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1294374
juni 16, 2014 - 1:21 f m
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle säga att det är huvudsidans separering från forumet och att man i princip bara ser köp/sälj annonser på förstasidan. Varken jag eller en ny medlem är speciellt intresserad och är man det så vet man ändå vad man letar efter. Eller är det meningen att ni ska vara reklampelare? Tror definitivt att forumet blir mera spännande om man såg dom senaste inläggen från alla andra trådar än köp/sälj.

Sedan problemet men inloggningen som bara fungerar 1 gång var 3 månad i princip, fixa det, den här siten är snart Sveriges största skämt.

Avatar
Christer "Apexi" Norrman
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 189
Member Since:
juni 11, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1294381
juni 16, 2014 - 8:52 f m
sp_Permalink sp_Print

Tack för all feedback 🙂
Det är trots allt ni medlemmar som ska trivas här så alla kommentarer uppskattas.

Ang. kommentarerna skiljer sig från nyheter och forumet ska kollas över och ev. ändras tillbaka så det blir som förut.

Sedan med inloggningen så är det ett problem som har släpats efter ett tag, men även det ska lösas vid en större uppdatering.
Jag törs inte säga när, men snart 🙂

Avatar
Sebbe
Medlem
Medlem
Forum Posts: 5039
Member Since:
juni 11, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1294395
juni 17, 2014 - 6:28 e m
sp_Permalink sp_Print

Har upptäckt att flera av användarna som är registrerade här sedan länge och har några tusen inlägg inte har någon profil och att det inte går att skicka något pm till dom. Det är alltså inte frågan om en tom profil utan det kommer upp ett felmeddelande som säger ”Användaren inte har någon profil efterson dom inte är registrerade.” vilket är något förvirrat.

Avatar
Christer "Apexi" Norrman
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 189
Member Since:
juni 11, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1294396
juni 17, 2014 - 7:19 e m
sp_Permalink sp_Print

Sebbe;1294612 wrote: Har upptäckt att flera av användarna som är registrerade här sedan länge och har några tusen inlägg inte har någon profil och att det inte går att skicka något pm till dom. Det är alltså inte frågan om en tom profil utan det kommer upp ett felmeddelande som säger ”Användaren inte har någon profil efterson dom inte är registrerade.” vilket är något förvirrat.

Det beror nog på importen från det tidigare forumet. Användaren måste alltså logga in på sitt konto, godkänna och fylla i lite uppgifter.

Avatar
Sebbe
Medlem
Medlem
Forum Posts: 5039
Member Since:
juni 11, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1294586
juli 5, 2014 - 6:11 e m
sp_Permalink sp_Print

Fixa inloggningen. Av någon anledningen blir man inloggad här men kan inte skriva några kommentarer i nyheterna, utan får meddelandet ”Invalid Token” när man loggar in på nyhetssidan. Loggar man in i forumet direkt så är man okänd för nyhetssidan. Gör något åt detta, det går nämligen inte att skriva några kommentarer lägre i nyheterna.

Vore smartare att endast ha en inloggning och ta nyheterna som designade kommentarer från forumet.

Avatar
Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
Member Since:
juli 14, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1294587
juli 6, 2014 - 8:45 f m
sp_Permalink sp_Print

När jag loggar in på nyhetssidan med Google Chrome är jag även inloggad på forumet, går man däremot direkt till forumet blir det ”invalid token”.

Avatar
Christer "Apexi" Norrman
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 189
Member Since:
juni 11, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1294764
juli 24, 2014 - 8:19 e m
sp_Permalink sp_Print

Tidsdjuret;1294804 wrote: När jag loggar in på nyhetssidan med Google Chrome är jag även inloggad på forumet, går man däremot direkt till forumet blir det ”invalid token”.

Tackar för feedback. Just inloggningen ”som redan har varit på tal om” vet vi har brister. Det jobbas på just den fronten men kommer att ta tid då det gäller hela databasen över alla medlemmar. Tills dess ber vi er att ha överseende när det gäller felmeddelanden och dylikt.

Goda nyheter är att kommentarer från recensioner och nyheter på startsidan ska införas på forumet igen, precis som det va förr 🙂 Det jobbas för fullt att få igång det igen, så inte i en allt för lång framtid bör vi se ändringen.

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
Member Since:
januari 13, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1294773
juli 26, 2014 - 6:53 f m
sp_Permalink sp_Print

Nyhetssidan består till typ 50% av nyheter för mobiler och surfplattor.
Jag bryr mig inte så mycket om apple säljer si och så med mobiler, jag läser hellre om någon som tweakat in något häftigt i win7-8 eller om någon ny linux-dist som är på väg eller en guide till att sätta upp sin egen nas/moln med linux-dist.
När nh var stort var det en datorsida, nu är där inget fokus.

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1294774
juli 26, 2014 - 10:39 f m
sp_Permalink sp_Print

Problemet är att tillverkare inte söker fokus på dator-delar. De vill helst att man rapporterar om deras nyaste telefon eller platta. Tyvärr är det också det som de flesta Svenssons läser och ger utslag i all statistik. Sedan har datorer som helhet minskat i hemmen. De flesta familjer runt mig kör med en enkel laptop. Sedan använder alla barnen telefonerna eller surfplattor. För de är roligare än en dator att spela på.

Tragiskt men tyvärr sant. Förr så drev spelbranschen datordelarna framåt och krävde ständig utveckling. Idag fungerar de flesta spelen okej på en 4år gammal burk. Samtidigt som utvecklarna lägger fokus på konsoler. För en normal användare fungerar idag en surfplatta tillräckligt bra för att de inte skall behöva en regelrätt dator.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Henrik Berntsson
Admin
Forum Posts: 1817
Member Since:
december 19, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1294914
augusti 12, 2014 - 6:46 e m
sp_Permalink sp_Print

Sebbe;1294803 wrote: Fixa inloggningen. Av någon anledningen blir man inloggad här men kan inte skriva några kommentarer i nyheterna, utan får meddelandet ”Invalid Token” när man loggar in på nyhetssidan. Loggar man in i forumet direkt så är man okänd för nyhetssidan. Gör något åt detta, det går nämligen inte att skriva några kommentarer lägre i nyheterna.

Vore smartare att endast ha en inloggning och ta nyheterna som designade kommentarer från forumet.

Tack för feedback. Detta ska nu vara löst med invalid token. Vi har tagit bort inloggningen i sidhuvudet i forumet och nu synkas inloggningen var man än loggar in. Det fungerar som det ska nu för alla jag frågat men skulle det vara något som strular så får du gärna skicka ett PM till mig så kollar vi direkt på det igen. Men nu ska det som sagt fungera

mvh
Henrik

Avatar
Christer "Apexi" Norrman
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 189
Member Since:
juni 11, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1294982
augusti 15, 2014 - 10:20 e m
sp_Permalink sp_Print

Dagar har gått och det verkar funka fin fint med inloggningen 🙂
Men som Henrik skriver. Uppstår det något problem kring inloggningen så hojta till.

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
66 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

AnthonyimamiHC AnthonyimamiHC

RebeccabipYJ RebeccabipYJ

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL