December 24, 2002
Värdelöst att man måste vara inloggad för att kunna ladda ner från filarkivet. Jag vill själv välja vilka sidor jag vill registrera mig på.. o inte bli påtvingad att göra det.. Okej att man måste vara inloggad för att skriva forum inlägg.. men för att ladda ner gratis filer.. hmm..
March 14, 2001
Du använder deras bandbredd som de betalar för med sina surt förvärvade pengar så då kan du nog gott registrera dig för att få tillgång till filerna..
Tycker du ska vara glad att de har skaffat ett filarkiv och det finns ju inget som säger att du måste ladda ner filerna just här så varför inte leta upp dem nånannanstans där du slipper registrera dig för att ladda ner..
December 24, 2002
Snorch wrote: Du använder deras bandbredd som de betalar för med sina surt förvärvade pengar så då kan du nog gott registrera dig för att få tillgång till filerna..
Tycker du ska vara glad att de har skaffat ett filarkiv och det finns ju inget som säger att du måste ladda ner filerna just här så varför inte leta upp dem nånannanstans där du slipper registrera dig för att ladda ner..
Jo men jag menar.. tror att det avskräcker folk.. om omregistrerade användare får ladda ner o så.. börjar använda sidan mer o mer.. så registrerar de sig tillslut.. det skapar ett förtroende för sidan..
April 7, 2002
Håller helt med jonte_power, finns inget mer enerverande än att behöva regga sig bara för att man ska ha en fil. Jag menar NH förlorar ju inte direkt i reklam på det och inte så att de förlorar bidrag på att ha färre medlemmar.
Jag menar hellre ha aktiva medlemmar än en bunt icke aktiva som aldrig yttrar sig och inte bidrar till t.ex. Forum.
Att bara ha medlemmar bara för medlemsantalet skull tycker jag verka lite fjantigt såvida inte NH fiskar efter bidrag, vilket jag INTE tror de gör.
Men lyft spärren och slipp ha en massa icke aktiva medlemmar, tycker jag.
Även de som är medlemmar gynnas då de slipper logga in när de snabbt behöver ha tag på en fil som de vet finns i filarkivet.
Som sagt var det är inte hållbart att ha ett helt öppet filarkiv utan någon form av registrering. Det hade som sagt var ätit upp vår bandbredd på nolltid och är det något som kostar pengar så är det bandbredd. Varför tror du vi väntat 4 år med att över huvudtaget lägga upp ett omfattande filarkiv?
Först och främst riktar vi filarkivet mot våra medlemmar vilket borde betyda att en registrering inte är ett problem. För det andra kan man som medlem vara säker på att man inte får sin nerladdningshastighet kvävd av "utomstående". Även om vi kanske inte ska säga att det är med vilje vi avskräcker oregistrerade användare men vi ser det inte som något problem då filarkivet fungerar bättre för våra trogna läsare då.
Sedan har vi även andra tankar med att knyta nerladdningen till din registrering. Men det kommer ni inte lägga märke till förrän vi lanserar vårt uppdaterade filarkiv, som kommer ska helt nya möjligheter för att hålla sitt system up to date.
Jag hoppas du förstår vårt tankesätt och att det inte är så enkelt som det kan låta att bara öppna upp ett filarkiv för allmänheten.
Tekniknörd som gillar att träna.
April 7, 2002
BarateaU wrote: Kan tänka mig att det lätt hamnar länkar till filarkivet på utomstående sidor.
Och därmed försvinner "våran" bandbredd och försurar våran tjänst.
Sådant går att lösa om man konfar webservern lite.
Men eftersom Anton K har en bra förklaring till varför det är som det är så kanske man borde lämna det till vad det är.
March 24, 2002
2 Guest(s)