Varför inte diskutera politik i allmänt?|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Varför inte diskutera politik i allmänt?
Spindel
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1494
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 17, 2004 - 11:06 am
sp_Permalink sp_Print

https://www.nordichardware.se/.....hp?t=78364

Visste faktiskt inte att man inte fick diskutera politik i allmänt, och nu är min fråga Varför inte? Om några trådar spårar ur så är det väl bara att låsa dem och varna de inblandade? Fixa fler moderatorer istället för att förbjuda saker som man normalt får diskutera i andra forum! 👿

oxiswoofer
Member
Medlem
Forum Posts: 2101
572026
March 17, 2004 - 11:12 am
sp_Permalink sp_Print

varför skulle man? folk blir bara sura o jobbiga mot varandra då o det kanske skapas en dålig stämmning i forumet? enklast att bara skita i att diskutera just det ämnet!

Spindel
Kommer du hit ofta?
Medlem
572030
March 17, 2004 - 11:16 am
sp_Permalink sp_Print

oxiswoofer wrote: varför skulle man? folk blir bara sura o jobbiga mot varandra då o det kanske skapas en dålig stämmning i forumet? enklast att bara skita i att diskutera just det ämnet!

Jaha? Blir det inte dålig stämning när man tjötar om vilket bilmärke som är bäst eller något liknande? Som sagt, andra forum tillåter det och där är det knappast någon dålig stämning.

Fixa fler moderatorer så blir det ingen dålig stämning!

Izomatic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 757
572031
March 17, 2004 - 11:16 am
sp_Permalink sp_Print

Intressant, givande, allmänbildande m.m. m.m. Ja, varför inte?

oxiswoofer
Member
Medlem
Forum Posts: 2101
572038
March 17, 2004 - 11:22 am
sp_Permalink sp_Print

maybe true, att det inte blir dålig stämmning, men varför politik? vill alla diskuterad det bara för att man inte får diskutera det? "regler e till för att brytas" ? 😉 hehe...men personligen tycker jag att politik är både tråkigt o ointressant... men jag vet iaf vad jag ligger när det gäller det! enklast om alla håller det för sig själva!

zyrus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1444
572039
March 17, 2004 - 11:25 am
sp_Permalink sp_Print

sanningen är att alltför många har svårt för att diskutera politik på ett vettigt sätt som håller sig inom reglerna samt i en god ton.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
572049
March 17, 2004 - 11:41 am
sp_Permalink sp_Print

Väldigt påhittad diskussion:

Person1:
-Miljöpatiet är bäst!!
Person2:
-Nej, så fan heller!! Vänsterpartiet är bäst!
Person1:
-Men hallå, du kan ju inte tycka så!! De har ju blablabla...
Person2:
-Men va fan! Är du helt borta?? Det är ju helt fel!!!
Person1:
-Du är ju helt dum i huvudet!!! Bara dra åt helvete!!!
Person2:
-Du är ju lika dum själv! Idiotjävel!!!
OSV....

Hur bra stämning blir det av sånt här??
Visst, det kanske inte händer hela tiden,
men en gång är en gång för mycket som man säger...

Spindel
Kommer du hit ofta?
Medlem
572052
March 17, 2004 - 11:44 am
sp_Permalink sp_Print

tindy_14 wrote: Väldigt påhittad diskussion:

Person1:
-Miljöpatiet är bäst!!
Person2:
-Nej, så fan heller!! Vänsterpartiet är bäst!
Person1:
Person2:
Person1:
-Du är ju helt dum i huvudet!!! Bara dra åt h*****e!!!
Person2:
OSV....

Hur bra stämning blir det av sånt här??
Visst, det kanske inte händer hela tiden,
men en gång är en gång för mycket som man säger...

Som jag sa, fixa fler moderatorer och varna dem som håller på så...

Annars, vad sägs om den här diskutionen:
Person1:
-SAAB är bäst!!
Person2:
-Nej, så fan heller!! Volvo är bäst!
Person1:
Person2:
Person1:
-Du är ju helt dum i huvudet!!! Bara dra åt h*****e!!!
Person2:

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
572068
March 17, 2004 - 11:58 am
sp_Permalink sp_Print

Grejen med bilmärken är att de inte innefattar värderingar på samma sätt.
Det är inte alls lika laddat och upplagt för att folk tar illa upp när man bara diskuterar olika märken.

Dessutom var det väldigt många politiska diskussioner som drog iväg mot det främlingsfientliga hållet.

Waco
Member
Medlem
Forum Posts: 2422
572277
March 17, 2004 - 4:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, politiska disskusioner blandar in mer känslor än vad bildisskusioner gör. Men att förbjuda alla typer kanske är lite drastiskt. Ni kanske ska tillåta dom igen och kolla om det blivit nån skillad nu mot för förra gången. Och om ni inte har tänkt tillåta politiska disskusioner kanske det är idée att skriva det i reglerna och ta bort den klistrade tråden som ligger i allmänt.

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
572329
March 17, 2004 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: Grejen med bilmärken är att de inte innefattar värderingar på samma sätt.
Det är inte alls lika laddat och upplagt för att folk tar illa upp när man bara diskuterar olika märken.

Dessutom var det väldigt många politiska diskussioner som drog iväg mot det främlingsfientliga hållet.

Byt ut Saab och Volvo mot AMD och Intel. Eller Nvidia och ATi. Brukar kunna bli rätt heta diskussioner där med...

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
572360
March 17, 2004 - 5:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Min privata åsikt är att diskussionsförbudet borde lyftas. Det blir ju diskussioner med politisk kärna stup i kvarten i alla fall, och oftast är ju antingen jag eller UndaC närvarande i de trådarna....;)

Anton Nilsson
Member
Medlem
572400
March 17, 2004 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

TERdON wrote: [quote=UndaC]Grejen med bilmärken är att de inte innefattar värderingar på samma sätt.

Byt ut Saab och Volvo mot AMD och Intel. Eller Nvidia och ATi. Brukar kunna bli rätt heta diskussioner där med...

Grejen är att politik handlar om människoliv bilar och processorer handlar om förströelse.

gillbert
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1708
572402
March 17, 2004 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

jao det borde hävas här och nu. och när snacket övergår i personangrepp eller liknande blir det Bannlyst med feta bokstäver ovanför avataren 😉

Anton Nilsson
Member
Medlem
572405
March 17, 2004 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

gillbert wrote: jao det borde hävas här och nu. och när snacket övergår i personangrepp eller liknande blir det Bannlyst med feta bokstäver ovanför avataren 😉

problemet är att det smittar av sig på den allmänna stämningen

plus att vi hade behövt banna många "storpostare" som i övrigt sköter sig alldeles exemplariskt

dessutom hade det blivit mycket jobb för våra ideellt arbetande moderatorer

så.. det är inte precis som vi inte övervägde olika lösningar

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
572414
March 17, 2004 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: Grejen är att politik handlar om människoliv bilar och processorer handlar om förströelse.

[ELAKT LÄGE] Bilar handlar visst om liv. Hundratals dör i bilolyckor årligen!
[/] 😉

The_Mayhem
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 399
572463
March 17, 2004 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Det finns mängder av forum just för diskussioner av politik. Partiernas hemsidor är väl det enklaste exemplet och även om jag inte är insatt så gissar jag att ett så hett ämne bör ha gett upphov till ett otal forum inriktade på just politik. Är det inte vettigare att disskutera politik i de forumen istället?

Nordichardware är(precis som namnet antyder) en sida för hårdvara och datorer. Politik har helt enkelt inget med webbplatsens syfte eller mål att göra. Politik hör helt enkelt inte hemma här på samma sätt som att diskussioner om RAID, HTPC, TCP etc. inte hör hemma på ett politiskt möte även om flera deltagare kanske är intresserade av datorer. Var sak har sin plats.

Dessutom... om du vill diskutera politik antar jag att du vill nå ut till andra som även de är intresserade av politik? Då är det väl förnuftigt att vända dig till ett forum som behandlar just detta eftersom alla där kommer att dela ditt intresse?

Jag tycker det är helt rätt att hålla politik borta från NH då det inte ligger innom ramarna för NHs syfte. Stå på er NH.

...Bara mina 5 öre...

Waco
Member
Medlem
Forum Posts: 2422
572482
March 17, 2004 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

The_Mayhem wrote: Det finns mängder av forum just för diskussioner av politik. Partiernas hemsidor är väl det enklaste exemplet och även om jag inte är insatt så gissar jag att ett så hett ämne bör ha gett upphov till ett otal forum inriktade på just politik. Är det inte vettigare att disskutera politik i de forumen istället?

Nordichardware är(precis som namnet antyder) en sida för hårdvara och datorer. Politik har helt enkelt inget med webbplatsens syfte eller mål att göra. Politik hör helt enkelt inte hemma här på samma sätt som att diskussioner om RAID, HTPC, TCP etc. inte hör hemma på ett politiskt möte även om flera deltagare kanske är intresserade av datorer. Var sak har sin plats.

Dessutom... om du vill diskutera politik antar jag att du vill nå ut till andra som även de är intresserade av politik? Då är det väl förnuftigt att vända dig till ett forum som behandlar just detta eftersom alla där kommer att dela ditt intresse?

Jag tycker det är helt rätt att hålla politik borta från NH då det inte ligger innom ramarna för NHs syfte. Stå på er NH.

...Bara mina 5 öre...

Då kan man ju säga så att dom kan ta bort allmänt helt och hållet eftersom det inte har något med datorer och göra.

Varför inte häva beslutet om politiska disskusioner och se hur det går? sänker det kvalitien och stämningen på forumet är det bara att förbjuda det igen. Men personligen tycker jag att det är mycket annat som förstör här på forumet.

Spindel
Kommer du hit ofta?
Medlem
574261
March 19, 2004 - 7:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Nå... Hur blir det?

Anton Nilsson
Member
Medlem
574312
March 19, 2004 - 7:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Spindel wrote: Nå... Hur blir det?

Hur blir vad?

Inga argument här är nya för oss och är således inget som får oss att ändra vårt beslut.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 343
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL