November 9, 2002
nu e d ju ett tag sen ja registrerade mig här på NH, men ja förmodar att man måste acceptera reglerna innan man blir registrerad...
men, handen på hjärtat, hur många läser faktiskt regler, licens-avtal etc???
dom flesta scrollar bara förbi d, om ens d...
så varför inte skriva me lite större bokstäver i början av reglerna att warez inte hör hemma i detta forum
något som man ofta ser inte har kommit fram till nyregistrerade användare...
så även om man bara ser en massa text som föreställer regler så e d något som sticker ut, som drar uppmärksamheten till sig, och därmed läses av iaf några av dom som i normala fall inte brytt sig för 5öre
January 12, 2004
det är din skyldighet att kunna forumets regler, kan man dem inte ska man ut på momangen, finns inga förmildrande omständigheter (eller mjo, om man "boarderline:ar" (när man ligger farligt nära att bryta lagen) altså om man är i en gråzon bör moderator tala om det och så fort man bryter reglerna ska man permbannas..
Grymt, men rättvist eftersom reglerna gäller alla, gammal som ung!
🙂
June 18, 2001
Men ni måste ändå hålla med om att det är lite moment 22.
Många tillverkare har inte demoversioner!
Många programvaror är ju så kasst kodade att jag inte vet vad!
Man vill ju veta vad man köper, och kan man inte prova varan, så kan man ju heller inte köpa varan!
Try&Buy eller Buy&Try (men det förutsätter ju att man får lämna tillbaka produkten om man inte är nöjd med den!) Programmakarna måste lära sig detta!
Tycker det är konstigt att man får lämna tillbaka böcker som man ju utan problem har haft tid att läsa ut?!?!?
Finns ju en anledning varför ID Softwares produkter har blivit en hit!
T.o.m Microsoft har ju 180dagars test av samtliga OS och en hel del produkter därtill!
Bra produkter köpes utan tvekan!
Men folk som frågar efter koder o dyl. borde avrättas med nackskott!
June 18, 2001
chrippaz wrote: Gå till tradition, så kan du ju testa en vecka... gäller alla spel förutom onlinespel med speciella nycklar...
Vart hittar du den informationen?
Har letat på traditions sida men hittar inte detta, ej heller på forumet!
Kan tänka mig att detta gäller Konsol-spel, men inte PC spel!?
November 4, 2001
oxygenial wrote: [quote=chrippaz]Gå till tradition, så kan du ju testa en vecka... gäller alla spel förutom onlinespel med speciella nycklar...
Vart hittar du den informationen?
Har letat på traditions sida men hittar inte detta, ej heller på forumet!
Kan tänka mig att detta gäller Konsol-spel, men inte PC spel!?
Jo det gäller pc-spel. Jag arbetar där så jag vet 😉
Brukar sitta lite lappar sporadisktutsatta vid/inuti butiken med deras garantier osv. Läs där eller fråga.
Jag har iofs inte arbetat på ett tag men jag är mycket tveksam till att dom skulle ändrat sig.
January 4, 2001
När en medlem registrerar sig här ska han/hon läsa reglerna, bryts reglerna så straffas det.
Inte fasen ska man behöva sätta en stor skylt utanför en bank där det står "glöm inte bort att det är olagligt att råna banker".
Men förbättrade regelförklaringar etc är på g...
2 Guest(s)