Whoop ass!!|Page 2|Feedback & idéer om NordicHardware|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Whoop ass!!
Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
sp_UserOfflineSmall Offline
1092431
November 8, 2006 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Xenomorphed wrote: [quote=Bjornstrom]Vad gör det t.ex om jag blockar reklamen då jag aldrig klickar på länkarna? T.ex komplett länken är nästan alltid full av skit står kanske 2gb DDR2 MINNE 1995:- och sen när man klickar och kommer in till komplett så ligger priset på kanske 2999:- rätt så freaking irriterande, så jag orkar inte bli intresserad nå mer..

har aldrig tänk på det, men Du har helt rätt!

Just Nu:

Corsair 2GB DDR2 Value - 2.195:-

men klickar man på länkten kostar de 2.249:-

tycker jag är ganska oacceptabelt att NH tillåter sån där marknadsföring. stäm skiten ur komplett så har ni råd att driva sidan ett tag till /sarcasm

edit: för att blockera Flash-reklam (Whoop-Ass mfl.) rekomenderar jag Flashblock till Firefox. den blockerar automatiskt all jobbig reklam, och visar istället en "Flash" ikon/Play knapp, så man enkelt kan se det man vill

haha, som vanligt alltså.. Detta har inte hänt en, två, tre, fyra eller fem gånger heller :E suck!

Nu var det 54:- kanske inte vidare mycket, men någon gång har det vart över 1000:- om jag inte kommer ihåg fel.

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
1092460
November 8, 2006 - 9:40 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Adam]Reklamen blir mer och mer resurskrävande samtidigt som Adobe har lyckats göra samma sak med Flash som med en simple PDF-läsare, allt blir segt som sirap. Har man då inte en dator av "top of the line"-modell så fungerar knappt NH.

Ja jag blir helt galen av ilska så fort jag tänker på Adobe.
Rövhattar ! :burn:

Allt dom lägger vantarna på blir, efter några små versionsuppdateringar skit. Ren skit!

Bjornstrom: Om för många kör med Adblocker kommer ju komplett kanske komma fram till slutsatsen att sådan reklam inte lönar sig och slutar med det. Då får inte NH dom slantarna...

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
1092467
November 8, 2006 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: [quote=skiroy][quote=Adam]Reklamen blir mer och mer resurskrävande samtidigt som Adobe har lyckats göra samma sak med Flash som med en simple PDF-läsare, allt blir segt som sirap. Har man då inte en dator av "top of the line"-modell så fungerar knappt NH.

Allt dom lägger vantarna på blir, efter några små versionsuppdateringar skit. Ren skit!

Bjornstrom: Om för många kör med Adblocker kommer ju komplett kanske komma fram till slutsatsen att sådan reklam inte lönar sig och slutar med det. Då får inte NH dom slantarna...

jag märker att ni inte har använt deras andra programm profesionellt? 🙂

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1092470
November 8, 2006 - 10:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: [quote=Adam][quote=skiroy][quote=Adam]Reklamen blir mer och mer resurskrävande samtidigt som Adobe har lyckats göra samma sak med Flash som med en simple PDF-läsare, allt blir segt som sirap. Har man då inte en dator av "top of the line"-modell så fungerar knappt NH.

jag märker att ni inte har använt deras andra programm profesionellt? 🙂

Vet hut pojkvasker !
Adobe är rövhattar totala rövhattar.

Och kusin vitamin...ja jag har provat vissa prg av Adobe och sedan sett hur en liiiiten uppdatering av programmet fullständigt dödat datorn man jobbar på. :/

Bjornstrom
Member
Medlem
1092471
November 8, 2006 - 10:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: [quote=skiroy][quote=Adam]Reklamen blir mer och mer resurskrävande samtidigt som Adobe har lyckats göra samma sak med Flash som med en simple PDF-läsare, allt blir segt som sirap. Har man då inte en dator av "top of the line"-modell så fungerar knappt NH.

Adam och du tror man bryr sig när det bara är 'falsk?' reklam eller vad man ska säga? Okey tråkigt för NH men det är jävla irriterande..

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1844
1092518
November 9, 2006 - 6:35 am
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=Vitamin-C]jag klickar alltid på komplett länkarna 🙂
alltid skojjiga att läsa

Skoj när priset är fel större delen av tiden?

Jag bryr mig inte om vad som görs reklam för i komplettreklamen utan jag klickar på den och sen direkt på kompletts logo för att komma tills startsidan. Detta endast för att NH ska få "klicket". Men detta kommer att sluta om reklamen tar denna vändning.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1092726
November 9, 2006 - 5:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Som det sagts innan så är det annonserna som gör NH möjligt. Vi märker ju samtidigt vilka annonser det är som drar in pengar och vilka det trycks på så hur ni verkligen reagerar på de annonser vi har är ju underlag för framtiden. Det är noga planerat så stöter ni på någon ny annons så är det antingen så att vi provar någon ny typ eller att det helt enkel visat sig tidigare att detta är vad majoriteten vill ha.

//Andreas

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
1094165
November 15, 2006 - 10:51 am
sp_Permalink sp_Print

Kan säga med handen på hjärtat att jag använder FF med Adblock osv på jobbet.
Visserligen lider jag inte längre av att datorn inte orkar visa all reklamen.
Alla animeringar av flash osv som gjorde att hela datorn sacka ihopp.

Mestadels för att kunna surfa rätt cleant på jobbet.

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1094172
November 15, 2006 - 11:08 am
sp_Permalink sp_Print

Jag trodde världen var van vid reklam vid det här laget...?

Bjornstrom
Member
Medlem
1094593
November 17, 2006 - 12:13 am
sp_Permalink sp_Print

Dinos wrote: Jag trodde världen var van vid reklam vid det här laget...?

Klart man är, men när någon börjar snattra om reklam så blir man påmind 🙁

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1094596
November 17, 2006 - 1:08 am
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=Dinos]Jag trodde världen var van vid reklam vid det här laget...?

Klart man är, men när någon börjar snattra om reklam så blir man påmind 🙁

Flashreklamen vi tidigare haft är inget att orda om.

Det är efter att Adobe har tagit över Macromedia som flash har blivit helt galet resurskrävande numera.
Men det är ingen nyhet av vad Adobe kan göra med "små uppdateringar"...alla som har den minsta lilla erfarenhet av Adobe vet att en liiiiiten update helt plötsligt kan sänka den vassaste datorn.

Rövhattar ! 👿

Raufen
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 60
1110524
January 14, 2007 - 6:46 pm
sp_Permalink sp_Print

stör mig också otroligt mycket av reklamen. så pass mycket att jag drar mig för att besöka NHW.

Det måste ju finnas en gräns för hur irriterande reklam ni kan tillåta? var går den gränsen? Om reklamen gör så att folk drar sig för att besöka sidan måste det ju vara en misslyckad reklam. Jag visste inte ens att det fanns Adblocker och Flashblocker men dessa kommer installeras nu. Jag har alltid tyckt att det varit rätt trevligt med reklamen på hårdvarusidorna eftersom det nästan alltid e sådant man är intresserad av. Vem tjänar på att användare stängar av reklamen helt? varken NHW, EA, eller besökarna...

Bjornstrom
Member
Medlem
1110657
January 15, 2007 - 10:52 am
sp_Permalink sp_Print

Värsta reklamen är ju 'key-word' reklam, som t.ex tomshardware, swec har.. Om någon skriver dator så blir det en länk och man kommer till någon som köpt ordet dator t.ex

Huja, dom sidorna besöker jag inte just p.g.a detta..

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1110665
January 15, 2007 - 11:10 am
sp_Permalink sp_Print

Jag kör FF med adblock, men har ställt in att NH's reklamer skall visas :love:

Andreas Galistel
Member
Medlem
1110666
January 15, 2007 - 11:19 am
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: Värsta reklamen är ju 'key-word' reklam, som t.ex tomshardware, swec har.. Om någon skriver dator så blir det en länk och man kommer till någon som köpt ordet dator t.ex

Det kan jag lova dig att du aldrig kommer att se här. Vi kommer heller aldrig att ha popups.

//Andreas

Bjornstrom
Member
Medlem
1110907
January 16, 2007 - 8:00 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Bjornstrom]Värsta reklamen är ju 'key-word' reklam, som t.ex tomshardware, swec har.. Om någon skriver dator så blir det en länk och man kommer till någon som köpt ordet dator t.ex

Det kan jag lova dig att du aldrig kommer att se här. Vi kommer heller aldrig att ha popups.

//Andreas

pjuu skönt att veta 🙂

ElWeed
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 601
1118271
February 14, 2007 - 2:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Kanske dags att ta bort Whoop Ass nu? Tror inte någon missat den och alla tycker den är en pain in the ass. Jag håller numera till mer på andra forum då detta irriterar mig rätt mycket. Vidare så är väl den också en bidragande orsak till att forumet går så SEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEGT.

Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830

Andreas Galistel
Member
Medlem
1118279
February 14, 2007 - 2:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Voila 😉

//Andreas

ElWeed
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 601
1118280
February 14, 2007 - 2:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Voila 😉

//Andreas

Great! 😀

Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
1122402
March 5, 2007 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Sedan ställer man in att flash-detaljerna etc. ska stanna så finns dom där men dom animerar inte mer än 1 gång om min inte klickar på dom, fungerar i IE7.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 33
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL