December 17, 2005
OfflineXenomorphed wrote: [quote=Bjornstrom]Vad gör det t.ex om jag blockar reklamen då jag aldrig klickar på länkarna? T.ex komplett länken är nästan alltid full av skit står kanske 2gb DDR2 MINNE 1995:- och sen när man klickar och kommer in till komplett så ligger priset på kanske 2999:- rätt så freaking irriterande, så jag orkar inte bli intresserad nå mer..
har aldrig tänk på det, men Du har helt rätt!
Just Nu:
Corsair 2GB DDR2 Value - 2.195:-
men klickar man på länkten kostar de 2.249:-
tycker jag är ganska oacceptabelt att NH tillåter sån där marknadsföring. stäm skiten ur komplett så har ni råd att driva sidan ett tag till /sarcasm
edit: för att blockera Flash-reklam (Whoop-Ass mfl.) rekomenderar jag Flashblock till Firefox. den blockerar automatiskt all jobbig reklam, och visar istället en "Flash" ikon/Play knapp, så man enkelt kan se det man vill
haha, som vanligt alltså.. Detta har inte hänt en, två, tre, fyra eller fem gånger heller :E suck!
Nu var det 54:- kanske inte vidare mycket, men någon gång har det vart över 1000:- om jag inte kommer ihåg fel.
March 27, 2003
Offlineskiroy wrote: [quote=Adam]Reklamen blir mer och mer resurskrävande samtidigt som Adobe har lyckats göra samma sak med Flash som med en simple PDF-läsare, allt blir segt som sirap. Har man då inte en dator av "top of the line"-modell så fungerar knappt NH.
Ja jag blir helt galen av ilska så fort jag tänker på Adobe.
Rövhattar ! :burn:
Allt dom lägger vantarna på blir, efter några små versionsuppdateringar skit. Ren skit!
Bjornstrom: Om för många kör med Adblocker kommer ju komplett kanske komma fram till slutsatsen att sådan reklam inte lönar sig och slutar med det. Då får inte NH dom slantarna...
May 17, 2004
OfflineAdam wrote: [quote=skiroy][quote=Adam]Reklamen blir mer och mer resurskrävande samtidigt som Adobe har lyckats göra samma sak med Flash som med en simple PDF-läsare, allt blir segt som sirap. Har man då inte en dator av "top of the line"-modell så fungerar knappt NH.
Allt dom lägger vantarna på blir, efter några små versionsuppdateringar skit. Ren skit!
Bjornstrom: Om för många kör med Adblocker kommer ju komplett kanske komma fram till slutsatsen att sådan reklam inte lönar sig och slutar med det. Då får inte NH dom slantarna...
jag märker att ni inte har använt deras andra programm profesionellt? 🙂
September 12, 2001
OfflineVitamin-C wrote: [quote=Adam][quote=skiroy][quote=Adam]Reklamen blir mer och mer resurskrävande samtidigt som Adobe har lyckats göra samma sak med Flash som med en simple PDF-läsare, allt blir segt som sirap. Har man då inte en dator av "top of the line"-modell så fungerar knappt NH.
jag märker att ni inte har använt deras andra programm profesionellt? 🙂
Vet hut pojkvasker !
Adobe är rövhattar totala rövhattar.
Och kusin vitamin...ja jag har provat vissa prg av Adobe och sedan sett hur en liiiiten uppdatering av programmet fullständigt dödat datorn man jobbar på. :/
December 17, 2005
OfflineAdam wrote: [quote=skiroy][quote=Adam]Reklamen blir mer och mer resurskrävande samtidigt som Adobe har lyckats göra samma sak med Flash som med en simple PDF-läsare, allt blir segt som sirap. Har man då inte en dator av "top of the line"-modell så fungerar knappt NH.
Adam och du tror man bryr sig när det bara är 'falsk?' reklam eller vad man ska säga? Okey tråkigt för NH men det är jävla irriterande..
November 26, 2002
OfflineBjornstrom wrote: [quote=Vitamin-C]jag klickar alltid på komplett länkarna 🙂
alltid skojjiga att läsa
Skoj när priset är fel större delen av tiden?
Jag bryr mig inte om vad som görs reklam för i komplettreklamen utan jag klickar på den och sen direkt på kompletts logo för att komma tills startsidan. Detta endast för att NH ska få "klicket". Men detta kommer att sluta om reklamen tar denna vändning.
November 27, 2003
OfflineSom det sagts innan så är det annonserna som gör NH möjligt. Vi märker ju samtidigt vilka annonser det är som drar in pengar och vilka det trycks på så hur ni verkligen reagerar på de annonser vi har är ju underlag för framtiden. Det är noga planerat så stöter ni på någon ny annons så är det antingen så att vi provar någon ny typ eller att det helt enkel visat sig tidigare att detta är vad majoriteten vill ha.
//Andreas
March 19, 2003
OfflineKan säga med handen på hjärtat att jag använder FF med Adblock osv på jobbet.
Visserligen lider jag inte längre av att datorn inte orkar visa all reklamen.
Alla animeringar av flash osv som gjorde att hela datorn sacka ihopp.
Mestadels för att kunna surfa rätt cleant på jobbet.
September 12, 2001
OfflineBjornstrom wrote: [quote=Dinos]Jag trodde världen var van vid reklam vid det här laget...?
Klart man är, men när någon börjar snattra om reklam så blir man påmind 🙁
Flashreklamen vi tidigare haft är inget att orda om.
Det är efter att Adobe har tagit över Macromedia som flash har blivit helt galet resurskrävande numera.
Men det är ingen nyhet av vad Adobe kan göra med "små uppdateringar"...alla som har den minsta lilla erfarenhet av Adobe vet att en liiiiiten update helt plötsligt kan sänka den vassaste datorn.
Rövhattar ! 👿
December 2, 2004
Offlinestör mig också otroligt mycket av reklamen. så pass mycket att jag drar mig för att besöka NHW.
Det måste ju finnas en gräns för hur irriterande reklam ni kan tillåta? var går den gränsen? Om reklamen gör så att folk drar sig för att besöka sidan måste det ju vara en misslyckad reklam. Jag visste inte ens att det fanns Adblocker och Flashblocker men dessa kommer installeras nu. Jag har alltid tyckt att det varit rätt trevligt med reklamen på hårdvarusidorna eftersom det nästan alltid e sådant man är intresserad av. Vem tjänar på att användare stängar av reklamen helt? varken NHW, EA, eller besökarna...
November 27, 2003
OfflineBjornstrom wrote: Värsta reklamen är ju 'key-word' reklam, som t.ex tomshardware, swec har.. Om någon skriver dator så blir det en länk och man kommer till någon som köpt ordet dator t.ex
Huja, dom sidorna besöker jag inte just p.g.a detta..
Det kan jag lova dig att du aldrig kommer att se här. Vi kommer heller aldrig att ha popups.
//Andreas
December 17, 2005
OfflineDelph1 wrote: [quote=Bjornstrom]Värsta reklamen är ju 'key-word' reklam, som t.ex tomshardware, swec har.. Om någon skriver dator så blir det en länk och man kommer till någon som köpt ordet dator t.ex
Huja, dom sidorna besöker jag inte just p.g.a detta..
Det kan jag lova dig att du aldrig kommer att se här. Vi kommer heller aldrig att ha popups.
//Andreas
pjuu skönt att veta 🙂
October 28, 2004
OfflineKanske dags att ta bort Whoop Ass nu? Tror inte någon missat den och alla tycker den är en pain in the ass. Jag håller numera till mer på andra forum då detta irriterar mig rätt mycket. Vidare så är väl den också en bidragande orsak till att forumet går så SEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEGT.
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
1 Guest(s)

Log In