March 1, 2001
OfflineHejsan!
flyttade över datorn till ett ställe med bredband över dagen, datorn som inte vart uppkopplad sen den formaterades senast hade inget skydd.
Detta var jag då lyckligt omedveten om jag plugga i nätverkssladden.
Massa dravel å knepiga program som pluppar upp och vill installera sig men jag accepterar inga men dom lägger in sig ändå. Jag laddade ner adaware och scannade burken å hittade 307 filer som strax deletades.
När man startar windows å kollar vilka processer som körs ligger en massa skit istil med winole.exe, winmedplay.exe sGbfdsj.exe osv som bara ligger å äter minne. Nu är brandväggen aktiverad men jag kommer fortfarande inte ut på internet, plus att startmenyn inte går att trycka på när jag bootat upp windows. Kan jag återställa windows snyggt å smidigt på nått bra sätt? formatering känns riktigt tråk just nu..
är ju fullkomligt sanslöst att man konstant bombas med kopiösa mängder spyware, malware trojanska hästar, maskar å all värdens skit bara man pluggar i nätverkssladden 👿
nån som har nått tröstande förslag på vad som kan göras? 🙂
visse
November 26, 2002
OfflineSorry, men det enda som hjälper just nu är ominstallation. Du kan ju alltid ta och testa att köra adaware, spybot,spyware doctor och antivirus efter varandra, men ha inte alltför stora förhoppningar.
Jag tog bort routern härom kvällen och lät Sygate Personal firewall logga allt i 2 timmar. Jag hade totalt 1600+ entries i loggen. 90% var Blaster och Sasser. Att koppla upp en oskyddad dator mot bredband idag är självmord.
1 Guest(s)

Log In