November 18, 2003
OfflinePrecis plockat ihop nya 64bit datorn , när jag ska starta den så hinner jag komma till skärmen där det står 3200+ 2,0 ghz osv osv men precis då rebootar den , blir svart i några sekunder och sen fortsätter den så ....
Skulle anta att det är vmoddarna eller nätagget (har bara minne,cpu,graffe på brädan) som spökar ....
Moderkort : vdimm/vcore moddat AN50R
CPU : 3200+ 2,0ghz
Minne : 2x256mb a-data pc3200
Graffe : ti4200
Nätagg : chieftec 300w
vad tror ni felet är ? ...
November 18, 2003
Offlinehumm tänkte på det , 3200+ , kylare , 2 stickor 256minne , och ett ti4200 ... det kan väl inte dra mer än 200w ? ... 180 som max , enligt wattage calculator ... och den drar väl på lite också ? ... och ifall det är nätagget som är för klent , dör den vid exakt samma ställe hela tiden då ? :..
April 13, 2004
OfflineEric aka jaguLaren wrote: humm tänkte på det , 3200+ , kylare , 2 stickor 256minne , och ett ti4200 ... det kan väl inte dra mer än 200w ? ... 180 som max , enligt wattage calculator ... och den drar väl på lite också ? ... och ifall det är nätagget som är för klent , dör den vid exakt samma ställe hela tiden då ? :..
Agget kan ha blivit instabilt så testa med ett annat om du kan 😛
Vmodden kan oxå göra att du behöver bättre nätagg, om det inte är så att det bara är klantigt gjort 
May 26, 2004
OfflineTjaba nej vmodden är gjort av ett proffs. JaguLaren köpte det av mig som köpt det av killen som gjorde volt modden.
Så den ska det inte vara något problem med. Men jobbigt att du inte ens kommer in i bios så du kan kolla.
Men som sagt Chieftec gör riktigt kassa nätaggregat så testa att byta. A64:or kräver ganska många A på 12 V linan skulle rekommendera åtminstone 18 A för att vara på den säkra sidan.
April 13, 2004
Offlineoqvist wrote: Tjaba nej vmodden är gjort av ett proffs. JaguLaren köpte det av mig som köpt det av killen som gjorde volt modden.
Så den ska det inte vara något problem med. Men jobbigt att du inte ens kommer in i bios så du kan kolla.
Men som sagt Chieftec gör riktigt kassa nätaggregat så testa att byta. A64:or kräver ganska många A på 12 V linan skulle rekommendera åtminstone 18 A för att vara på den säkra sidan.
Har proffset testat sin ofelbarhet då? (mobot alltså?) 😛
Funkade det innan han skickade iväg det? 😕
1 Guest(s)

Log In