November 19, 2003
OfflineNär jag skulle starta upp den dator som mina föräldrar sitter på började den tjuta som en siren. Det började med ett tutande i samma tonläge för att sedan gå över till omväxlande långt och kort.
Testade att starta om datorn men det hjälpte inget. Fick en felkod med att det var något fel på minnena så jag flyttade om lite och vips fick jag ett nytt meddelande, FF. Står ingenstans vad det betyder, men efter lite pill började koden ändra på sig iaf och nu stannade den vid 7F, och inte heller denna kod finns med i manualen.
Läste lite från andra som fått samma problem och de sa att jag skulle testa att försöka ta loss och sätta tillbaka cpun, men det tog mig tillbaka till FF-meddelandet och här står jag och trampar nu 🙁
Någon som vet vad som felet är eller har lite tips. Vore mycket uppskattat.
November 19, 2003
OfflineHar tre stycken minnen i, har testat att köra igenom alla en och en för att se och det blir en annan postkod men det verkar som minnena fungerar.
Har rensat CMOS men det hjälpte inget, det var då jag kom tillbaka till FF meddelandet.
Har ryckt ur alla IDE-sladdar och testat att starta men det hjälpte inte heller. Vad jag kunde se så fungerar all ström i datorn.
Fick även lite info om att datorn vält när de dammsugit i det rummet samma dag 🙄
1 Guest(s)

Log In