March 14, 2010
Hej,
Min Acer Aspire 5551G startar endast ibland. När man trycker igång datorn så kan man ha tur och allt startar precis som vanligt, å andra sidan kan skärmen också välja att vara svart i 20 stycken försök efter varandra varpå den plötsligt fungerar igen. När datorn väl har startat så går den som en klocka. Därför finner jag problemet en aning märkligt.
Mina egna idéer är att det är något fel på grafikkortet alternativt glapp i grafikkort eller skärm. Dock funkar ju allt strålande när den väl lyckas starta igång, så mina idéer känns inte helt perfekta.
Under längre perioder kan datorn starta utan problem varje gång för att sedan krångla ett antal dagar.
Är det någon av er som har några smarta tankar kring detta?
Tack på förhand!
May 14, 2003
Om det är ett "löst" batteri, dvs om detta går att ta bort batteriet kan det även vara det som spökar. Någon form av glapp. Titta så datorn får "ström".
Testa med strömsladd och utan strömsladd om det är någon skillnad.
Som sagt det kan vara massor med saker, men efter att ha googla är det några som har detta problem du har.
Skickar med en länk om det påminner om ditt problem.
Acer aspire 7520 will not start with the charger plugged in - Acer - Laptops & Notebooks
Det finns även de som rekomenderare enligt tjarve och försöka med en extern skärm. Länk
Acer Aspire 5552G power light but only a black scr... - Acer Community
Sökord jag har använt med google.se
acer aspire only starts sometimes
Lycka till
March 14, 2010
Tack för dem tipsen.
Jag har provat med extern skärm samt med/utan strömkabel och det blir dessvärre ingen skillnad. Utifrån de länkarna som postades ovan så kan felet bero på ett problem med det integrerade grafikkortet och då är det med andra ord svårt att komma till rätta med problemet.
För närvarande går den som en klocka igen, provar med att uppdatera grafikdriv och BIOS och hoppas på det bästa om ingen annan har fler förslag?
1 Guest(s)