July 11, 2015
Tjena! Är ny här på forumet, Jag har ett problem med min dator.
Det är en Stationär Alienware aurora som fungerar utmärkt, det är Windows 7 på den.
Dock så har jag köpt ett trådlöst tangentbord av märket 'Andersson'.
Jag har aldrig användt trådlöst tangentbord förut, så problemet är att datorn ej hittar tangentbordet när den startar, det kommer upp typ ' can't find Tangentbord ' så är tvungen att koppla in mitt gamla tangentbord som ej är trådlöst för att datorn ska starta upp helt, sedan så hittar den det trådlösa tangentbord.
Visst är det någonting med bluetooth när den precis startar?
Jag vet att det är någon inställning i bios.
kan någon förklara hur jag ska ändra så att den startar korrekt med trådlöst tangentbord?
Lite jobbigt att behöva koppla in det som ej är trådlöst för att datorn ska starta varje gång..
Tack på förhand! / Andersson72
January 9, 2004
Hej och välkommen.
Det finns troligtvis en inställning i BIOS som heter något i stil med "Halt on keyboard" eller liknande. Om du ändrar den så borde problemet lösa sig. Jag kan kanske hjälpa dig mer om du säger exakt vilken modell du har.
Edit. Hittade i alienware manualen att det finns en inställning som heter: "Wait for ‘F1’ If
Errors" - If enabled, the system will HALT during boot to display system errors."
Prova slå av det.
July 11, 2015
-Tjalve-;1297736 wrote: Hej och välkommen.
Det finns troligtvis en inställning i BIOS som heter något i stil med "Halt on keyboard" eller liknande. Om du ändrar den så borde problemet lösa sig. Jag kan kanske hjälpa dig mer om du säger exakt vilken modell du har.Edit. Hittade i alienware manualen att det finns en inställning som heter: "Wait for ‘F1’ If
Errors" - If enabled, the system will HALT during boot to display system errors."Prova slå av det.
Tack! Ska testa senare idag, hör av mig om det fungera.
Edit. Det fungerade utmärkt, stort tack för hjälpen!
1 Guest(s)