January 30, 2004
OfflineJag har en CNPS7000B-CU till min P4 och igår skulle jag kolla i chassit när datorn var igång och då råkade en sladd komma in i processorfläkten så att den stannade. Jag tog bort sladden direkt men då fortsatte den inte att snurra....så jag stängde av datorn och försökte igen, men den rör sig inte ur fläcken
Är den sönder? och kan man bara byta ut fläkten i så fall?
January 30, 2004
OfflineOK...tycker inte det borde gå sönder bara för att den stod still i nån sekund...men men. Får la köpa en ny då, men vad är det för fläkt jag ska sätta dit då? Det är ju en 92mm men jag kan ju inte sätta dit en chassifläkt eftersom den har ju en ram, m¨ste ju va utan ram.. vad kan man hitta det tro?
January 30, 2004
OfflineJo jag har försökt det men det händer ingenting,..innan när den funkade så om man snurrade på den när den var avstängd så tar det ju emot lite men nu så bara snurrar den på hur lätt som helst utan motstånd, så den verkar varar paj. Men jag vet inte vilken fläkt jag ska köpa...
1 Guest(s)

Log In
när jag kolla lite idag så var det sladden från fläkten till moderkortet som inte var i... hehe 🙂 Så nu funkar det som vanligt!