July 11, 2006
OfflineHar följande system och har provat att uppdater Bios (v.1850) osv men datorn envisas med att starta två gånger, tråkigt när man lagt pengar på en SSD och att moderkortet då gör att man tappar 15 sekunder i uppstartstid. Asus moderkort har alltid fungerat bra för mig tidigare och jag börjar bli riktigt trött på det nu. Nån som har några tips vart jag kan fortsätta felsöka...?
Intel Core i5 2500K 3.3Ghz
Asus P8P67 Pro B3.1
Antec KÜHLER H2O 620
Corsair 8GB (KIT) DDR3 VENGEANCE 1,5V CL9 1866MHz
SSD 120GB Corsair SATA 2.5", Force 3 Series
XFX PCIe HD6950 2GB DDR5
Fractal Design Define XL
June 11, 2001
OfflineÄr du säker på att datorn startar om och att det inte är någon indikering för extern SATA / RAID etc som verkar identiferas? Kör moderkortet med BIOS eller UEFI?
Prova att köra med endast ett minne och Quick POST avstängt. Ladda även in grundläggande inställningar.
Fungerar inte det prova att koppla ur en i taget av DVD, hårddisk och även grafikkort om moderkortet har inbyggt grafikkort.
Om du använder fler än 2 minnesstickor observera ordningen mot moderkortet om dom skall vara placerade som
Grupp: 1-1 / 2-2 | 1-1-1 / 2-2-2
eller
Var annan: 1-2 / 1-2 | 1-2-3 / 1-2-3
March 10, 2003
OfflineFunderar på om du har Virtualizering aktiverad i bios. Om du inte använder den funktionen så stäng av den. Den får min dator att göra en snabb extra omstart om den är aktiv.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)

Log In