December 4, 2006
https://rog.asus.com/forum/sho.....post481103
Hej min dator hängde sig i ett spel och efter det fick jag svart bild när jag fick göra en omstart med omstartsknappen, men fläktarna o allt går som vanligt.
Beskrev problemet här i länken ovanför.. sitter på mob och av nån anledning kan jag inte pasta länken i slutet av denna post 🙂
All hjälp tas tacksamt emot!
January 9, 2004
hej.
Det är nog enklare om du gör en förklaring här i forumet om du vill få hjälp. Det var inte lätt att klura ut vad problemet var från din text 🙂
Det känndes som om du fick no post, men sen säger du at du föröskte uppdatera BIOS? Det är svårt om man inte får POST. Så frågan är vad som händer egentligen 😉
December 4, 2006
Problemet är att när jag startar datorn så är skärmen svart, fläktar osv går igång överallt plus på grafikkortet, tangentbord och mus lyser upp men slocknar efter en stund, fläktar går fortfarande..ibland startar den om automatiskt ibland inte, på moderkortet lyser VGA_LED och ibland även BOOT_LED
Prövade rycka strömmen till cpu och då lyser även CPU LED, Så hoppas den fungerar?
Har mätt upp psu och den verkar ok på mätningarna iallafall, försökte göra en flashback men lyckades inte så bra så för jag döpte om en .cap fil till .rom, Dom gamla asus vill ha .rom men dom senare .cap och detta gjorde så att när jag nu försöker starta datorn startar den bara i ca 1 sekund sen stängs den av och upprepar.
Rog connect knappen lyser inte upp längre när jag håller inne den så att göra en ny usb flashback verkar svårt.
Köper snart ett nytt Moderkort för 4000, vore dock otroligt surt om det visar sig att det inte löser problemet!
2 Guest(s)