September 20, 2002
OfflineTjena,
Jag har ett jätteproblem med min dator som består av:
Moderkort - Asus STRIKER II FORMULA 780i SLI
Processor - Intel Core 2 EXTREME QUAD x9650 3.0GHz
Minnen - OCZ Reaoer 2x2048MB PC2-8500
Grafikkort - 2st GeForce 9800GX2 1024MB
Det som händer är att jag får olika typer av bluescreen med den vanliga texten att:
"A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.
If this is the first time you've seen this Stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:
Check to be sure you have adequate disk space. If a driver is identified in the Stop message, disable the driver or check with the manufacturer for driver updates. Try chaging video adapters.
Check with your hardware vendor for any BIOS updates. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then select Safe Mode.
Technical Information:
*** STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0xF85F9AD9, 0xF898B7A4, 0xF898B4A4)"
Jag har googlat runt lite som sig bör där folk bara rekomendera att reparera eller installera om windows på nytt - vilket jag har provat!
Dock kan datorn när som under installationen få bluescreen igen med samma eller likanande medelande så jag antar att detta är hårdvarurelaterat? (Jag har provat med XP, Vista samt Win7 med samma dåliga resultat).
Jag har då kopplat ur alla hårddiskar utan en, tagit ut alla usb anslutningar, testat med ett minne mm men resultatet blir detsamma oavsett.
Nån gång har jag kommit in i windows men efter ett tag crashar det igen.
Så till min fråga. Vad tror ni detta kan bero på? Grafikkorten lyser gröna vilket är positivt. Jag är desperat då jag är mycket beroende av denna datorn i mitt arbete.
Är ytterst tacksam för hjälp
Tack och glad fortsättning!
January 9, 2004
OfflineJag tror på Sebbes idee.
Strippa ner maskinen så mycket du kan. Dvs ta ut grafikkorten och sätt tillbaka ett av dem i den äöversta PCi-E platsen. ALt om du har ett helt annat grafikkort så är det ännu bättre. koppl aäven ur extra HDDer och har du flera minnesstickor, ta ur alla och sätt dit EN av dem.
Testa sedan köra ett tag och se om det fungerar bättre. Gör det inte det så kan vi iallafall få ett litet hum om var felet ligger. Borde inte vara mjukvara, Kan vara drivers dock, men jag tror det är mer troligt att det är hårdvara.
1 Guest(s)

Log In