January 17, 2004
Auzentech X-Fi Home Theater HD
Auzentech X-Fi Home Theater HD - Internt Ljudkort - Hitta lgsta pris, omdmen och information
problemet jag har är att ibland har jag ett högt brus när jag spelar music osv.. inträffar oftare när datorn varit igång länge eller det regnar ute / molning ?????? WTF?
lösning = reboot o allt fungerar utmärkt ???
alla svar o tips uppskattas... funderat på o ominstallera windows, eller byta kondringar på ljudkortet....
January 17, 2004
Ctrl;1282084 wrote: hdmi till förstärkaren gissar jag på?
köpte den beggad billigt då jag tvivlade att jag skulle höra någon skillnad... men guess what? man hör skillnad på det inbyggda ljudkortet...
kör ett par Sennheiser HD270 till... grymt bra ljud 😀
vet att x-fi chippet kan bli överhettat, vanligt fel så att säga... kan det vara det som händer? blir väldigt varmt i lådan för tillfället... sommarvärmen men ändå? blir o hitta limkylpasta o en minikylare då, eller drar jag för förhastade slutsatser? regn ute & datorn på länge = varmare???
March 10, 2003
Kan vara drivrutinsrelaterat annars. Auzentech bygger ju vidare på Creatives drivrutiner. Vad det beror på kan vara svårt. Men skillnad mot inbyggda behöver man inte gå långt för. Köpte ett Xonar DX och det var en väldigt stor skillnad.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
June 11, 2001
Har du en digital utgång som ljudkälla till förstärkaren? När jag lyssnar på youtube-klipp med för hög inspelning så måste jag i bland sänka volymen på spelaren i internet explorer även om jag drar ner förstärkaren till minus 65 dB. Detta innebär att när man sedan spelar upp nåot från SVTPlay eller TV4 eller tittar på en film har man så hög volym på förstärkaren att den ligger mellan -3 och +12 db för att låta normalt vilket ger överhörning och brus. För att rätta till detta så är bästa lösningen att återställa volymen på spelaren i internet explorer tll mellan 90 och 100 procent och som min förstärkare har -32dB vilket ger ett mer vettigt ljud.
Enda anledningen att sänka mediaspelarens ljud är när förstärkaren fortfarande låter för högt vid -65dB men då kommer det att börja brusa. Windows återställer dock ljudinställningarna när man startar om datorn, om man inte gör en permanent ljudinställning. En permanent ljudinställning innebär dock att inga program kan gå över den volymprocenten.
Det bästa knepet är att när du lysnar på youtube är att sätta spelaren på 50% och sedan reglera förstärkaren från -60dB till -30dB.
Återställ sedan spelaren till 100% när du ska titta på film eller tv-kanaler då dessa har bättre inspelningar.
1 Guest(s)