October 2, 2003
OfflineDecember 30, 2003
OfflineDet är oftast bygeln närmast batteriet. Bygla om så bygern sitter över pinne 2-3 i stället för 1-2 som när datorn körs vanligt. och sen startar du datorn som vanligt. och då ska du inte få någon bild, låt datorn va på ca 10sek.
sen byglar du tillbaka bygeln till pinne 1-2 och sätter i gång datorn så är passet borta och sen gnäller den säger på att bios:et har raderats och säger att du måste in i bios. men det är bara och hoppa in i bios och sen ut igen så startar datorn som vanligt.
Under pinnarna står det oftast cmos eller någe med cmos.
Lycka till
*edit* kolla i manulalen annars :), det gjorde jag första gången 😛
//Kwansa
April 1, 2001
OfflineKing_Mike wrote: kwansa->
Tack så mycket för din hjälp.
Manual! den rök vid flytten.CMOS? vad är de?
Ta reda på vad du har för moderkort (det står på om du inte vet) och leta upp manualen på tillverkarens hemsida, så att du får det hela gjort ordentligt. Det är inte alltid likadant på olika datorer nämligen.
November 26, 2002
Offlinehttp://labmice.techtarget.com/.....S_hack.htm
http://www.elfqrin.com/docs/biospw.html
två av många matnyttiga sidor från Google. Jag sökte på +bios +password
April 13, 2004
Offlinekwansa wrote: Det är oftast bygeln närmast batteriet. Bygla om så bygern sitter över pinne 2-3 i stället för 1-2 som när datorn körs vanligt. och sen startar du datorn som vanligt. och då ska du inte få någon bild, låt datorn va på ca 10sek.
sen byglar du tillbaka bygeln till pinne 1-2 och sätter i gång datorn så är passet borta och sen gnäller den säger på att bios:et har raderats och säger att du måste in i bios. men det är bara och hoppa in i bios och sen ut igen så startar datorn som vanligt.
*edit* kolla i manulalen annars :), det gjorde jag första gången 😛
//Kwansa
Nu babblar du i nattmössan 🙄 Om man startar med bygeln på fel ställe så kan man förstöra moderkortet, nej ta ur strömkabeln där bak, ändra sedan bygeln låt den sitta en stund, 10 sek ungefär, sätt den rätt, plugga tebax strömkabeln och starta 
1 Guest(s)

Log In