September 8, 2004
OfflineHej,
Tänkte höra med er begåvade killar och tjejer som sprider visdomsord här på forumet vad som hänt min dator.
Igår fungerade den utmärkt hela dagen fram till 5 då den fick vila i 1½ timme, tillbaks hemma slår jag på datorn och Power/load lampan blinkar till en gång sen händer inget mer. 😮 Slår av strömmen bak på burken och väntar en stund. Försöker igen samma sak händer, en blinkning sedan ingenting!!
VAD HAR HÄNT?! vad är det jag har haft sönder?
Tacksam för snabba svar då jag driver ett företag hemmifrån...
December 15, 2003
OfflineTill 99% så är det nätdelen som pajat, förmodligen är det bara en säkring i den men säkrast är att byta ut den helt och hållet.
Du kan ju testa att ta ut nätdelen och kortsluta den (ta ett gem, liten bit antennkabel etc och koppla den gröne kabeln med en svart-det kvittar vilken svart- och sen slå på strömmen) startar fläkten/fläktarna i nätdelen så är det nåt annat.
September 8, 2004
OfflineDå ska jag försöka svara er båda på en gång.
Fläktarna hinner inte starta, det är den kortaste lilla blinkning du kan tänka dig 🙂 Engång av de 300 som jag har försökt stara den har skärmen gått igång och slockanat lika fort, men generellt så händer absolut ingenting.
När du säger antennkabel (förlåt nu min inkompetens på området) menar du då en bit av den kabel man använder till TV:n vanligtvis eller pratar vi om någon annan kabel som också kallas antennkabel?
Hälsningar
Staffan
November 22, 2001
Offlineorm0ga wrote:
När du säger antennkabel (förlåt nu min inkompetens på området) menar du då en bit av den kabel man använder till TV:n vanligtvis eller pratar vi om någon annan kabel som också kallas antennkabel?Hälsningar
Staffan
Det spelar ingen roll.
Han menar att du ska ta loss atx-kontakten från moderkortet (den stora tjocka bunten med kablar som går till en stor kontakt.
Dra sedan ett gem, en kabelbit eller något annat som leder ström från den gröna sladden till en svart (jord). Ha kvar en fläkt eller nå't inkopplat så du har lite belastning på.
Startar det inte då sä är det nätagget.
Startar det så stäng av, koppla på hårddiskar o cd/dvdspelare och testa att starta igen. Gör det det så är det troligen fel på moderkortet.
Gör det inte det är det nätagget.
September 8, 2004
OfflineFRÅN TRASIG TILL HEL PÅ 24 H
Nu har jag tillbringat lite tid med min dator och felsökt enligt era instruktioner. Efter att ha sett att fläkten gick som den skulle begav jag mig ner i källaren på jakt efter min gamla dell burk som innehåll ett nät aggregat.
Nygammalt aggregat in och burken surar på i gammal vanlig takt!
STORT TACK TILL ER ALLA SOM HJÄLPTE TILL!! HADE VARIT OMÖJLIGT UTAN ER HJÄLP!
H.
Staffan
1 Guest(s)

Log In