January 16, 2004
OfflineJag får bluescreens ibland efter att jag satt i ett 3:e minne (2x256 och 1x512) Se dator i sign. Det blev mycket bättre när jag höjde vcore, jag har även höjt minnesvolten 1 steg, men vilken ska jag satsa mest på att höja? Jag kör orginaltimings 2.5-3-3-6. Det verkar inte spela någon roll hur mycket datorn jobbar för jag kan spela i timmar utan att det händer något sen kan det helt plötsligt komma en bluescreen i windows som jag inte hinner läsa innan den startar om. Det händer ganska sällan, kanske 1 gång i veckan men nu har det hänt 2 gånger på en vecka, lite småirriterande. Nämnas ska oxo att det 3:e minnet är ett kingston. En kompis som oxo har lika dator som jag fick också problemet att datorn startar om när han satt i kingston, fast han kör 2x512.
July 3, 2003
OfflineBeror oftast på hur mycket spänning du ger dom. Exakt vilken DDRVolt använder du ? Jag hade tidigare 2,6V till mina TwinMos, när jag bytte till Corsair så fick jag samma problem som du beskriver. Höjde till 2,8 och dom arbetar stabilt.
Är alla dina minnen Kingston eller är dom från olika tillverkare ? När man blandar så kan det uppstå problem.
January 16, 2004
OfflineVoodoo wrote: Beror oftast på hur mycket spänning du ger dom. Exakt vilken DDRVolt använder du ? Jag hade tidigare 2,6V till mina TwinMos, när jag bytte till Corsair så fick jag samma problem som du beskriver. Höjde till 2,8 och dom arbetar stabilt.
Är alla dina minnen Kingston eller är dom från olika tillverkare ? När man blandar så kan det uppstå problem.
Jag vet inte om jag har 2.7 eller 2.8, men jag tror de är 2.8. Jag har 2 corsair och ett kingston, men alla har samma CL.
1 Guest(s)

Log In