September 17, 2003
Alltså det hela började i Söndags då jag beslöt för att
det var dags för en ny formatering.
Då beslöt jag mig även för att ta bort min Linux partition som jag ändå inte annvänder.
Mina Hdd e upplagda såhär.
200gb-3partitioner C:/D:/E:
C: - windows
D: - Filmer
E: - Mp3
80gb:-2partitioner
F: - 30gb tidigare winpartition, nu installfiler
G: - Mina filer , typ bilder, word doc osv osv.
Så efter installationen så funka allt som det skulle, men så skulle jag öppna några mp3 (E:), men då kom det upp ett meddelande om att filerna var skadade och kunde inte öppnas. försökte på lite sätt att få tillbaka det, men lyckades inte, blev lack och formaterade den. Sen så tänkte jag då kopiera lite andra filer till den partitionen E: och då *poooow* så reboota datorn och det enda som kom upp få skärmen va nått i stil med, "inget operativsystem"
jag provade att formatera och installera och det funkade fint, men efter kanske 30 minuter så spontan reboota datorn och det enda som då kommer upp på skärmen är:
"Det gick inte att starta Windows på grund av ett fel i porgramvaran. Rapportera felet som: inläsningsprogram behöver DLL för kernel. Kontakta din supportperson och rapportera felet"
provade då att formatera/installera igen, med samma resultat efter ett litet tags annvändning i Windows. en spontan reebot och texten:
Jag tänkte att d på något sätt var nått fel med partitionerna så jag tog bort C: och E: (ville inte ta bort D: pga 100gb filmer) och gjorde En ny 20Gb till windows. installerade och körde partitionmagic 8 och slog ihop D: med resterande optartitionerat utrymme så det nu såg ut:
C:20Gb
D:180Gb ... osv. (se ovan)
allt funka stabilt,men efter 2h annvändning med WinUppdate och installerande av Norton med Fullsystem Scan så gjorde en en sån där spontan reebot igen och texten komm upp på skrämen IGEN!!! GRIPANDE HÅLLER PÅ O BLI GALEN, tar juh inte lite tid.
Vad kan det vara, vad innebär den där texten?? är det ett hårdvarufel???
Hårdisken e en MAXTOR 200Gb köpt på DatorButiken i våras.
personligen tror ja d e fel på hårdvaran, men vad skall man testa?
vill ha så mycket hjälp det går! tack! /simon
1 Guest(s)