April 27, 2012
OfflineHej allihopa!
Jag tänkte vara jäkligt smart och överklocka min processor igår. Därför gick jag in i Bios, men insåg att jag inte förstod hur man gjorde med detta moderkort så därför kollade jag endast runt lite sedan, "Load Default Setup" . Sedan kunde jag inte boota upp datorn, så då gick jag in i Bios och fann att endast två hårddiskar fanns med där. (De ska finnas 1 till + cdrom grejen)
Så jag startade om datorn och höll på. (rörde ej något i bios) Sen helt plötsligt när jag bestämt mig för att omformatera så börjar den funka igen, med alla 3 hårddiskar + cdrom läsaren. Och när jag väl omformaterat så är det tillbaka till endast två hårddiskar igen.
Jag har inte en aning vad jag ska göra.. Kan heller inte styra CPU fläkten längre.
Min dator består av följande:
Maximus III Gene 1156
Intel Core I5 750 2,66Ghz
WD 250GB sata
WD 1TB sata
Seagate 1 TB sata (Den som ej hittas)
Ati Raedon 5850
Mvh,
Bosse
April 27, 2012
OfflineSebbe;1279082 wrote: Till att börja med, är CD-romenheten ansluten på IDE eller SATA?
Hur många minnesstickor sitter i maskinen? Har du flera, starta med bara en sticka i burken.
SATA tror jag.. men Nu verkar allting funka igen.. Som sagt jätte skumt eftersom det verkar funka varannan gång eller liknande
June 11, 2001
OfflineVilken disk sitter OS på?
Läs dessa om du kör windows XP:
April 27, 2012
OfflineSebbe;1279085 wrote: Vilken disk sitter OS på?
Läs dessa om du kör windows XP:
Windows är på den sämsta disken jag har. (endast den som kom upp)
En Western Digital 250GB.
Jag har Windows 7
June 11, 2001
OfflineKoppla ur diskarna och kör dom en i taget och se vad bios säger om det. kan vara så att 250 GB "stör" dom andra diskarna. Har varit med om liknande. Isf kan det vara ide att byta ut den till en ny disk. Fungerar varje disk enskilt prova med 2 av 1TB diskarna och se om dom fungerar ihop.
1 Guest(s)

Log In