October 7, 2002
OfflineCRC-korrigering av RAM-minne har jag inte hört talas om. Däremot CRC-kollas överföringar till och från hårddisken, kan det vara det som strular? Dessutom CRC-kollas nätverkstrafik. Är det i alla spel eller är det specifikt nätverksspel? Om det kraschar även i single-spel utan din dator ansluten till något nätverk så skulle jag nog påstå att det antagligen är din disk som krånglar. Det skulle jag nog ändå förresten, det är sällan nätverk "funkar lite grann". Ladda ner Ultimate Boot CD och kör lite lämpliga tester på disken!
February 9, 2005
OfflineTERdON wrote: CRC-korrigering av RAM-minne har jag inte hört talas om. Däremot CRC-kollas överföringar till och från hårddisken, kan det vara det som strular? Dessutom CRC-kollas nätverkstrafik. Är det i alla spel eller är det specifikt nätverksspel? Om det kraschar även i single-spel utan din dator ansluten till något nätverk så skulle jag nog påstå att det antagligen är din disk som krånglar. Det skulle jag nog ändå förresten, det är sällan nätverk "funkar lite grann". Ladda ner Ultimate Boot CD och kör lite lämpliga tester på disken!
Ok, fel av mig. Tur att man blir rättad av folk som vet bättre på detta forum! 🙂 Har en kompis som får konstiga CRC-fel ibland när han bootar som brukar försvinna ett tag då han tar ur och sätter tillbaka sina minnen i datorn men det kan ju som sagt vara en glappande IDE-kabel som är det egentliga problemet. Hmmm, skall tipsa honom om det.
1 Guest(s)

Log In