January 17, 2004
OfflineHej. min Brorsas data är mongo. ibland när man surfar eller spelar hänger sig datan helt plösligt å startar om.
Jag gick in i bios i tittade lite. ändrade om timingsen till 6-2-2-2.5 tror jag det var å fbs frequency från 166 - 200 mhz.
Och nu blir skärmen bara svart fast man hör att cpufläkten snurrar å så
Han har Abit nf7 Moderkort. amd athlone 2500+, twinmos 512 ddr. readeon 9800 pro?
Vad kan det vara för fel? Och hur ska jag göra för att lösa problemet med svart skärm.
tack tack på förhand 
February 21, 2005
OfflineMen nollställ bioset genom att ta bort batteriet i 10-15sek, kan även jumpra om på moderkortet så att cmos(bios'et) nollställer sig, hur du gör det ser du enklast i manualen för ditt(eller bororsans) moderkort.
Då får du tillbaks datorn som när du fick den.
/G
PS. som R4dar han påpeka innan mig... sägs väl att är man riktig "data nörd" så skilljern man på data och dator 🙂
hmm innebär det att jag är en då.. omg!
January 17, 2004
OfflineOkej tack. Jag ber om ursäkt för mitt tidigare uttalande om att "data var mongo" jag menade datan + ett fel ordval från min sida .Var väldigt upprörd och förbannad för att datorn krånglade
Men tack i alla fall
Ps Vad kan det vara för fel?. han köra prime 95 i några minuter å den hittade fel på direkten. antar att det är minnerna?! Ds
1 Guest(s)

Log In