March 6, 2012
OfflineJag har bytt moderkort,processor och minne i mitt chassi, det nya jag har är:
Moderkort: Asus P8P67 Pro Rev3.1
Processor:i7 2600K
Minne 8 GB G.Skill (Finns med i QVL-listan)
bef. nätagg: Corsair 620WCMPSU-620HXEU
bef grafikkort: AMD 5870
Det som händer är att när jag startar upp datorn fungerar allt som det ska, men när jag sen stänger av datorn så efter c:a 10 sekunder så bootar den upp, men ingenting fungerar och alla lampor lyser. Det jag måste göra då är att rycka strömmen sen starta upp med MemOK knappen intryckt. Sen fungerar allt som det ska tills datorn stängs av. Däremot rycker jag strömmen istället så startar den också riktigt.
Jag testade först andra ram-minnen (Corsair LP), men det var samma resultat med dom.
Har ni något tips om hur man kan lösa det, eller är det ett trasigt moderkort?
May 14, 2003
OfflineNu är det väldigt svårt att veta vad det är exakt när man inte själv sitter vid datorn och har alla uppgifter. Du kunde testa att flasha moderkortet till nyare bios om du vågar om den är gammal. Skulle även kunna vara en så enkel sak som att det har med "wake on network" eller vad den nu heter som gör att datorn startar och tror att den ska göra det för att nätverkskortet får en signal. Om du nu har den funktion, du kan ju kolla det. Kolla värmen på processorn? inställning på minnen dvs får de rätt spänning osv om du inte har gjort det.
Sen kan det vara mjukvarumässigt om du inte har gjort en ny installation utan byter ut delarna utan att installera om operativet samtidigt.
Vet inte om detta hjälper dig eller inte men ibland kan man ha tur : P
/n0pax
1 Guest(s)

Log In