December 28, 2003
OfflineHej, har hittat en ganska skumt fel nu när jag börjat spela igen.
Det spelar ingen roll om jag har öppen chassi sida, kör cpu i 2.8ghz eller 4ghz, med vilka minnen jag kör,
vilket temperatur grafikkortet är (har testat 50C och 80C), så låser sig datorn ändå efter ca 20min spelande BF2.
Testade även med CF med 2st 6870 på mitt lilla nätagg, och uppförde sig lika då, (möjligvis att den inträffade tidigare).
Jag ska väl formatera om snart och testa om det kan göra någon skillnad men jag är helt ställd, vet inte vad jag sak felsöka längre 🙂
Någon som sitter på några tips?
/Robin
September 9, 2009
OfflineJag hade ett liknande fel för några år sedan då hjälpte det att formatera och installera om datorn, då fungerade den några dagar sedan fick jag upprepa samma procedur igen och det felet uppstod just när ja spelade vilket iofs var det mest krävande min dator fick utstå.
Det var hårddisken som sakta men säkert började avlida den gången och den fungerade felfritt efter att den byttes ut!
Men din CPU är överklockad, vilka temps har du där? Kan hända att den degraderats och inte är stabil i 4 GHz med den spänning du använder också. Testa att köra processorn i stock och se om samma problem uppstår.
December 28, 2003
Offlinesmartidiot89;1269108 wrote: Jag hade ett liknande fel för några år sedan då hjälpte det att formatera och installera om datorn, då fungerade den några dagar sedan fick jag upprepa samma procedur igen och det felet uppstod just när ja spelade vilket iofs var det mest krävande min dator fick utstå.
Det var hårddisken som sakta men säkert började avlida den gången och den fungerade felfritt efter att den byttes ut!
Men din CPU är överklockad, vilka temps har du där? Kan hända att den degraderats och inte är stabil i 4 GHz med den spänning du använder också. Testa att köra processorn i stock och se om samma problem uppstår.
Min hårddisk har ju vart med ett tag iofs, jag har testat i stock också. Samma problem där.
Stock ligger den runt 40grader i load och 4ghz @ 1.25V runt 60grader. Lite skumt att det skiljer så mycket tycker jag, men späningen gör väl sitt.
1 Guest(s)

Log In