March 16, 2004
OfflineJa som topicen säger så låser sig datorn lite då och då, ungefär ett par ggr om dagen.
Man behöver inte änns röra den så kan den låsa sig, om du bara startar den så kan den sen efter en liten stund bara låsa sig och du kan varken röra musen eller trycka CTRL+ALT+DEL, alltså inget funkar alls, så man måste trycka in reset eller on/off knappen och starta om, sen funkar allt bra som vanligt igen en stund, kanske 1 timma eller mer, sen låser den sig igen...
Efter att man startat om datorn så funkar ej internet, verkar som om närverkskortet ej går igång, men sen så startar man om en andra gång så e allt bra igen.
Har testat att installera om osv, men verkar inte vara mjukvarufel utan kanske nått med moderkort eller processor.
August 10, 2001
OfflineHar samma problem och även postat en tråd om det tidigare, men den dog av men mitt problem finns fortfarande kvar.. https://www.nordichardware.se/.....highlight=
Mitt system låser sig också, enda sätter är en hård reboot, resetknappen.. Har kört adaware, spybot men utan vettiga resultat.. Så jag klampar in på denna tråd också och hoppas nån kläcker en vettig lösning..
-Den som funnit har letat!
1 Guest(s)

Log In