January 18, 2004
OfflineHar problem med att min dator stänger av sig lite nu och då. Har kollat så processorfläkten och nordgryggefläkten snurrar och det gör de.
Datorn är en P4 2,6 MHz , 1024MB RAM , ATI Radeon grafikkort. Den är ca 1 år gammal.
Är det någon som vet vad det kan vara för fel och framförallt hur jag kan korrigera detta?
Bör också tillägga att ibland stängs den inte av helt utan det är som att den försatts i sömnläge som jag inte kan ta den ur...
January 18, 2004
OfflineVad händer då om datorn stängs av mitt under installationen av Windows igen? Riskerar det inte o bli ännu mer fel då än det är nu?
Menar du att jag ska installera över mitt nuvarande Windows eller att jag ska formatera om hela skiten o sen installera om Windows på nytt???
April 13, 2004
Offlinedhefner wrote: Vad händer då om datorn stängs av mitt under installationen av Windows igen? Riskerar det inte o bli ännu mer fel då än det är nu?
Menar du att jag ska installera över mitt nuvarande Windows eller att jag ska formatera om hela skiten o sen installera om Windows på nytt???
Jepp, format och sedan installation av windows med tillbehör 😛
July 6, 2002
OfflineHmm typ samma för mig, har ett ati kort jag med, bytte precis moderkort och chassi på min dell( : 😕 ) från början stod det typ "Vpu recovery" felmeddelande som man skullle skicka till ATI nu bara datorn hackar sig och stänger av , fett jobbigt...
Hur ska jag fixa det? Svar på ett snällt språk tack =)
January 18, 2004
OfflineMitt problem tycks vara löst nu.
Det var ngn kabel som förser moderkortet med ström som hade glappat loss. Datorn kunde tydligen köras utan denna kabel ikopplad då den fick ström på annat håll men när den behövde mer ström än detta dog den. Om jag nu fattat allt rätt dvs.
1 Guest(s)

Log In