November 8, 2002
OfflineJa har sökt nu på forumet om mitt problem och fått fram att moderkortet ska pipa vid uppstart men mitt Asus a7n8-x låter ingenting vid start. Jag trycker på power knappen får en svart bild fläktar,hdd varvar upp men inget pip och det tyder väl på moderkortet.
Här är min tidigare tråd om det här felet
https://www.nordichardware.se/.....07465.html
November 8, 2002
Offlinejag har testat att flytta minnet: Inget resultat
Jag har testa med ett annat minne: Inget resultat
Har testat reseta cmos: Inget resultat
Har testa köra utan graffikkort,minne,hdd: Inget resultat
Har testat köra utan cpu: Inget resultat
Den har inte pipit någon gång under dom testerna.
Men som sagt den fungerade ett litet tag efter jag fick delarna men den hängde sig första gången efter jag installerat xp.
Och andra gången han jag trycka på "start" i windows
och tredja gången hängde sig den i bios.
Ja och nu får jag endast svart bild.
?????? 👿 👿 👿
December 31, 2001
OfflineKört utan cpu ?
Mitt moderkort ger inte hellelr alltid ifrån sig pip.
Du borde testa en ny processor och funkar inte det så är det med stor sannolikhet moderkortet.
Du vill ju inte skicka tebax moderkortet och betala felsökningsa avgiften för det om det inte är det som det är fel på eller hur ?
Bättre att testa alla grejjer som det kan vara fel på.
November 8, 2002
OfflineJO det har ni mycket rätt i. Jag ska köpa en beg duron 650 mhz nästa vecka o testa med. Annars om det finns någon i västerås som kan testa min cpu så är de bara att Pm:a
Men jag blir bara lite fundersam när det står på vissa trådar att moderkortet ska pipa och på andra att e inte gör det.
Och angående montering av fläkten så la jag på den skit försiktit båda gångerna och skruvade lite åt gången på skruvarna.
Mvh Andreas
1 Guest(s)

Log In