October 23, 2005
OfflineJag har ett underligt problem. Bytte kylning på min Phenom 955, efter det surfade jag runt nån timme utan problem, tempen 36-38 grader. Startade sen OC testen i Catalyst och gick och fikade(såg test upp till 3.6ghz). Tillbaka efter 5 minuter, datorn stendöd förutom blinkande ljus på mitt Fractal Design R2 chassi. Startade om sen var allt stendött. Rensat CMOS, tagit ut MB batteri mm. Kan det vara så jävligt att mitt nätagg OCZ ModXStream 500w gav upp precis när jag stresstestade nya kylningen? Någon som har erfarenhet av något annat orsakar stendöd dator, moderkort tex?
May 14, 2003
OfflineVet inte vad du har för grafikkort, men låter klent med 500 w agg. Brukade ha minst ett 650 w agg. Har du testat att starta utan hårddisk, minnen? etc? Brukar vara så att man max ska ligga på ca 70-80% för nätagget klarar av. vid 80 procent så har du ca 400 w med trimming så går du kanske över vad agget klarar. tror mitt sista agg var detta Komplett.se - Corsair HX 750W PSU ett 750 w.
Vissligen så trimmade jag aldrig systemet, men jag vill alltid ha bra nätagg, den viktigaste delen i datorn : )
Är ju inte fel med ett bättre agg ifall du uppgraderar sen.
1 Guest(s)

Log In