December 12, 2004
OfflineHej!.
Stötte på ett mysko problem idag. har en lite äldre dator med windows xp som jag inte haft ihopsatt på några månader tills för några dagar sen då jag kopplade ihog den och anslöt till min bredbandsrouter. Allt har funkat fint tills nu på morgonen när jag kom hem från jobbet och startade upp båda datorerna. den gammla datorn startade upp (rätt seg som vanligt) men när den hade kommit in i windows och laddat alla program etc så blev den superskum o hängde sig totalt (kunde inte ens få fram aktivitetshanteraren med ctrl alt del) och jag startade om men med samma resultat. Några omstarter senare drog jag ur nätverkskabeln och startade om igen och vips datorn fungerade. Men så fort jag stoppade i nätverkskabeln hänger den sig igen. Är det nån som känner igen det här?
Kan det vara nått virus? kan tillägga att jag kollade runt lite i aktivitetshanteraren och lade märke till att den visar att datorn går på 100% cpu användning konstant (läste nån annan tråd om att det kan vara ett blastervirus). vore fint med lite hjälp hur man tar bort blaster manuellt isåfall eftersom datorjaevulen hänger sig så fort jag pluggar i nätverkskabeln! tack på förhand
June 27, 2002
OfflineTa ner fixen på den andra datorn och bränn den på skiva sen kan du få bort den på den andra datorn ju. Info finns på http://www.symantec.com
Installera SP2 på den gamla datorn också och den nya om du inte gjort det och uppdatera alla drivrutiner för att förhindra att du får virus i framtiden.
January 22, 2003
OfflineSkaffa ett antivirus program eller en brandvägg. En kompis har haft samma problem, sen formaterade han dator installerade windows å kopplade i nätverkssladden. Samma problem, man måste nästan installera ett antivirus program INNAN man kopplar i nätverkssladden i en dator nu, sorgligt men sant 
December 15, 2003
OfflineDrege wrote: Ok. men vad för fix e det jag ska ladda ner och vad är sp2?=)
"fixen" är ett blasterfix som även finns på microsofts hemsida men det är inkorporerat i sp2 som i sin tur är Servicepack 2 som man kan tanka ner. (men du kan beställa hem en egen skiva gratis, portofritt från microsofts hemsida, gå bara in på "windows update" och där kan du klicka vidare så du får hem den)
June 11, 2001
OfflineMan laddar hem Zone Alarm och installerar innan man uppderar så slipper problem som blaster.
http://www.zonelabs.com/store/.....lid=nav_za
Klicka på Free Downlod.
1 Guest(s)

Log In