March 30, 2005
Offlinetjenis,
har problem med att min dator låser sig fullständigt när jag ska se på film. Lyssna på musik går bra och allt annat i datorn fungerar som det ska. Detta felet uppstod nyligen, och det har fungerat utmärkt tidigare. Ingen ny uppdatering eller så som jag kan minnas.
Problemet är att när jag försöker öppna en film i VLC media player, windows media player eller liknande så låser sig hela datorn. Till en början kan jag röra musen och göra "annat" så som surfa, men när jag försöker att stänga ned och avsluta programmet som ska göra filmfilen så låser sig allt och jag måste reboota datorn.
Detta gör mig galen! Är tacksam för all hjälp jag kan få, annars är väl bara format c: som gäller. Har testat olika filer, olika program men inget hjälper. Kan inte ens öppna en DVD skiva från DVD läsaren.
November 22, 2001
OfflineVad är det för dator?
Jag har precis det problemet på min laptop (Zepto 2125) och det verkar bero på inkompabilitet mellan moderkortet och grafikkort (iaf enligt vad jag kunnat googla fram). Du har inte lagt in nyare grafikdrivrutin?
För i mitt fall funkar filmer om jag kör med äldre drivrutiner.
November 22, 2001
Offlinevanligast wrote: det är en Asus laptop, AMD2800+.
Jo har testat att avinstallera codecs och lägga in igen. Har avinstallerat media spelarna också.
När du säger det så har jag nog uppdaterart grafikkortet i samband med nya directx.
Ska kolla detta, forts följer...
Frågan är vad det är för grafikkort i den?
Det problemet jag pratade om gäller ati 9600/9700 mobility kort.
March 30, 2005
OfflineJson_81 wrote: [quote=vanligast]det är en Asus laptop, AMD2800+.
Jo har testat att avinstallera codecs och lägga in igen. Har avinstallerat media spelarna också.
När du säger det så har jag nog uppdaterart grafikkortet i samband med nya directx.
Ska kolla detta, forts följer...
Frågan är vad det är för grafikkort i den?
Det problemet jag pratade om gäller ati 9600/9700 mobility kort.
Det sitter ett 9200 mobility radeon i den.
1 Guest(s)

Log In