October 20, 2001
OfflineDet är en "ny" dator med en TB1700 processor (runt 53 i temp klockad/45 oklockad), 2x 256 ram minne (Twinmos Twister PC3200), 6800LE kort. Ej överklockat grafikkort.
Problemet är att spelet "Slaget om midgård/morrowind" har funkat utan problem i nån månad, gjorde en ghost på datorn efter alla nödvändig installation var klar. Nu när vi skulle köra lan hemma så har det blivit så att skärmen blir helt svart efter 15, ibland 30 min när vi kör "slaget om midgård", morrowind blir det samma sak precis efter att man skapat en karaktär.
Har sedan dess lagt till ett nytt spel i samlingen, "Staw Wars - Republic Commandos" och att starta ett nytt spel gå, alla into videos funkar men det är när man börjar uppdraget som skärmen blir helt svar och man måste hålla in strömknappen i 5 sec så att datorn stänger av och sen starta igen...
Har efter det testat att uppdatera till nvidias nyaste drivisar, hjälpte inte, blåst ren datorn med ghost eftersom det funkade när datorn var ny installerad, tänkte ifall det blivit installerat något skit men det hjälpte inte heller. Har testat att köra datorn oklockad ifall det var värme problem men det blir samma sak, 45 grader är inte för varmt, kört med helt öppen låda.... Slaget om midgård funkade med stängd låda och överklockad tidigare, detta går över mitt förstånd!
Vad kan det vara för fel? Att det skulle vara grafikkrävande ser jag inte som en möjlighet eftersom Far Cry funkar utmärkt med max inställningar och det ser jag som mest grafikkrävande av alla spel jag listat.
Alla ideer och förslag är VÄLDIGT välkommna!!!
October 20, 2001
OfflineFormatering hjälper inte eftersom en ghost rensar datorn och återställer den till det läge den var när jag gjorde ghosten.
Antivirus/spyware på en nyinstallerad dator som aldrig haft kontakt med internet?
3D kortet blir inte för varmt när man kan köra Far Cry på max inställningar och andra spel, mer krävande än slaget om midgård...
Kör förövrigt forceware 5.10 drivisar, AN7 moderkort
Fattar inte hur det plötsligt kan börja hänga sig, 3 spel dessutom när det har fungerat klockrent.
Fler tips är väldigt uppskatade, börjar bli riktigt störande det här...
April 13, 2004
OfflineTa av sidan på din burk och kolla på dem, De brukar sitta bredvid processorsockeln, runda saker, ser ut som små tunnor, stående.
Man kan ibland se att de ser vidgade/sprängfyllda ut och t.o.m. läckande roströd gojs. Då är de på väg eller redan slut som artister
Har du garanti kvar? Hör efter om du kan byta mobot då 😛
October 20, 2001
OfflineFörutsatt att det ser ut att läcka då... Visst har garanti på allt. Alla grejer är inköpta strax innan julafton och har garanti på allt förutom processorn som är mitt guld ägg 😛 Den babyn (XP1700 TB) har gjort 2600Mhz på luft, den förblir i min ägo till den lägger av helt =)
Har du någon felr idé på vad det kan vara så skriv gärna.
En kompis till mig föreslog "Nvidia Omega drivers" eller liknande som kunde vara en lösning, verkar inte troligt efter som det "har" funkat bra innan men kanske värt ett försök...
October 20, 2001
OfflineFörutsatt att det ser ut att läcka då... Visst har garanti på allt. Alla grejer är inköpta strax innan julafton och har garanti på allt förutom processorn som är mitt guld ägg 😛 Den babyn (XP1700 TB) har gjort 2600Mhz på luft, den förblir i min ägo till den lägger av helt =)
Har du någon felr idé på vad det kan vara så skriv gärna.
En kompis till mig föreslog "Nvidia Omega drivers" eller liknande som kunde vara en lösning, verkar inte troligt efter som det "har" funkat bra innan men kanske värt ett försök...
Problemet som jag ser det är att veta just VILKEN del som kan vara fel, i och med att jag har garanti på allt utom processorn så spelar det ingen roll vilken som det kan vara fel på utan problemet är att lokalisera vilken del...
Jag har dragit en slutsatts och det är ju att jag kan testa del för del ifrån min datorn för att se om det tex. funkar med mitt grafikkort i den, eller mina minne, ja det är ungefär dom 2 som går att pröva... Funkar inte det måste man ju kunna säga att det ÄR moderkortet som är fel, nätdelen skulle ju kunna vara en faktor också eller?
Sä jobbigt bara att flytta ur och i en massa prylar...
December 31, 2001
OfflineEftersom problemet blir efter ett tag spelande så tror jag fortfarande på att 3d kortet blir för varmt. Olika spela använder olika mycket av just 3d kortet. Med mitt x800 fick jag oxå No signal skärm när det blev för varmt.
Kan även vara för klen spänning till kortet, vad har du för nätag ?
1 Guest(s)

Log In