April 15, 2002
Hej!
Det började för några månader sen med att jag tog bort det ena grafikkortet från datorn då jag körde Crossfire. En kort stund efter att man bara körde med ett grafikkort så kraschade alla spelen helt plötsligt. Jag orkade inte felsöka ordentligt, men så gjorde jag en ominstallation av Windows och då fungerade det att spela. Efter bara ca två månader så händer det igen att man kan inte spela längre.
Jag gjorde en ominstallation av Windows igen men felet avhjälptes inte trots allt.
Man kommer knappt in i spelet. Ibland kanske man kan spela i ett par sekunder, men sen kraschar det. Det kan knappast vara något värmeproblem.
Varje gång Windows har installerats så har jag formaterat hårddisken innan dess.
Vad tror ni det kan vara för fel?
Lite jobbigt att inte kunna spela!
/Roger
March 10, 2003
Kanske ramminnet eller din hd som inte mår bra. Ladda ner ultimatebootcd och kör memtest86 från den. Sedan om det inte ger utslag så testa dina hds.
Kan ju vara det mesta, även ditt nätaggsom är dåligt. Men man måste börja någonstans.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
April 15, 2002
Ctrl;1271233 wrote: Kanske ramminnet eller din hd som inte mår bra. Ladda ner ultimatebootcd och kör memtest86 från den. Sedan om det inte ger utslag så testa dina hds.
Kan ju vara det mesta, även ditt nätaggsom är dåligt. Men man måste börja någonstans.
Nätagget är ett Coolermaster Silentpro på 700 W. Kanske är ramminnen då jag även har installerat ytterliggare två GB så det är två olika minnen. Kingston och Geil. Varje minne är på 1 GB. Jag testar memtest86 vid ett tillfälle.
April 15, 2002
När jag går in på Enhetshanteraren så ser man att det finns en okänd enhet. Klickar jag på den så står det att platsen är just grafikkortet.
Trots det så finns det en annan enhet grafikkortet installerad och visar inga konflikter, så man blir lite fundersam om det blir någon krock mellan den okända enheten och grafikkortsenheten.
Provade att inaktivera den okända enheten, men det hjälpte inte. Datorn kraschar ändå.
April 15, 2002
Jag har nog hittat felet!
Jag provade att nedgradera drivrutinen till grafikkortet och då fungerar det att spela hur länge som helst. Det var tydligen den senaste drivrutinen med version 11.10 som gjorde att det felade.
Tur att man inte stack iväg och inhandlade ett nytt grafikkort i onödan.
Fast det kanske man gör ändå när man ska skaffa spelet Rage!
1 Guest(s)