February 9, 2011
OfflineTjo!
Sitter på en i5 750 prolle med 8gb ram, Asus P7P55D-PRO och ett Asus 5870, och allt fungerar bra tills... Jag ändrar minsta lilla i BIOS!
För någon månad sen körde jag endast med 4gb minne och då körde jag stabilt på 3,7 Ghz!
Nu när jag ändrar minneshastigheten till 1600Mhz (vilket är original men med Asus moderkort måste man ändra en inställning för 1600Mhz), eller ändrar BLCK eller cpu ration MINSTA lilla så startar datorn en checkdisk efter att windowsloggan har laddat och när den är klar eller om man klickar bort den själv så får jag bluescreen?
Vad ska jag göra????
February 9, 2011
OfflineJanuary 9, 2004
OfflineMånga moderkort har väldigt svårt att köra vissa minnen ens i orginal spänning. Det har väl blivit bättre med åren, men jag minns när DDR3 var nytt så var det nästan omöjligt att ens köra de i stock (host... Intel bonetrail... host...). prova ställ ner klcokfrekvensen på minnen till nått crappigt och se om felen försvinner.
February 9, 2011
Offline-Tjalve-;1262132 wrote: Många moderkort har väldigt svårt att köra vissa minnen ens i orginal spänning. Det har väl blivit bättre med åren, men jag minns när DDR3 var nytt så var det nästan omöjligt att ens köra de i stock (host... Intel bonetrail... host...). prova ställ ner klcokfrekvensen på minnen till nått crappigt och se om felen försvinner.
Ska jag sänka spänningen från 1,65v till typ 1,6v?
1 Guest(s)

Log In