February 26, 2014
Hej jag har ett litet problem, allting startar men får ingen bild 🙁 Grafikkortet och cpu fläktarna snurrar som de ska men ingenting händer alltså på skärmen. Överallt jag har kollat säger folk att det är bara att uppdatera bios sen kommer det fungera som det ska. Men jag är inte sådär jätte teknisk så någon som vet och kan förklara hur man uppdaterar bios utan att se något på skärmen? Eller kan det vara något annat fel? någon som vet?! 🙁
February 26, 2014
February 26, 2014
January 9, 2004
Hej.
För det första så får du gärna hålla dig till en forumstråd i fortsättningen. För att svara på frågan i din andra tråd: Nej, du kan generellt sätt inte uppdatera BIOS utan någon bild/POST.
Du verkar ha råkat ut för ett klassiskt No Post läge. När du testade sist, hade du kopplat ut allting då? Om inte, ta ut tangetbord, mus, diskar, CD/DVD/BR, grafikkort, extra minnen och liknande. Ta också ur alla tillbehör som skrivare osv
det du ska ha är Moderkort, Nätagg, EN minnesticka och processor med kylare. Prova sedan att starta. Om det inte fungerar, prova dra ut minnet (inte när datorn är på) och testa igen. Om allt är som det ska så borde du få någon form av varning som meddelar att minnet inte hittas. Det brukar vara någon LED eller ett pip eller liknande.
Föresten, vad är det för modell på ditt moderkort?
February 26, 2014
-Tjalve-;1293511 wrote: Hej.
För det första så får du gärna hålla dig till en forumstråd i fortsättningen. För att svara på frågan i din andra tråd: Nej, du kan generellt sätt inte uppdatera BIOS utan någon bild/POST.Du verkar ha råkat ut för ett klassiskt No Post läge. När du testade sist, hade du kopplat ut allting då? Om inte, ta ut tangetbord, mus, diskar, CD/DVD/BR, grafikkort, extra minnen och liknande. Ta också ur alla tillbehör som skrivare osv
det du ska ha är Moderkort, Nätagg, EN minnesticka och processor med kylare. Prova sedan att starta. Om det inte fungerar, prova dra ut minnet (inte när datorn är på) och testa igen. Om allt är som det ska så borde du få någon form av varning som meddelar att minnet inte hittas. Det brukar vara någon LED eller ett pip eller liknande.
Föresten, vad är det för modell på ditt moderkort?
Provade helt utan minnen och det är precis likandant, allting går ingång men ingenting händer på skärmen och inget pipande och inte heller något blink
1 Guest(s)