January 20, 2002
OfflineMin burk har fått något konstigt problem. Precis efter jag har loggat in och Windows har laddat klart ungefär så startar datorn om sig. Bilden har blivit allmän blå också, förstår inte varför. Jag har nollstält BIOS och testat men fungerar fortfarande inte. I BIOS så står det failed på CPU thermal sensor. Tror det stavades "thermal" om jag minns rätt. Kan det vara problemet ? Vad ska jag göra ? Vill ju helst inte formatera disken direkt pga att jag har en hel del filer som jag vill spara på C: disken. Sista förändringen jag gjorde i Windows var att installera ett program som döljer mappar och skyddar dem med lösenord (har skyddat en del mappar i mina dokument), samt installerat MSN plus med en hel del plugins och tidigast nu så har jag startat om datorn. Den har stått på i 3 dagar.
July 18, 2001
Offlinestarta om datorn i felsäkert läge ta bort de program du har installerat spara de saker du behöver spara och formatera om ser fall det hjälper , låter dock som någe hårdvarufel om du fått fel på bild osv osså, testat byt grafikkkort ? temp på proppen ? är den klockad ?
January 20, 2002
OfflineZeus wrote: starta om datorn i felsäkert läge ta bort de program du har installerat spara de saker du behöver spara och formatera om ser fall det hjälper , låter dock som någe hårdvarufel om du fått fel på bild osv osså, testat byt grafikkkort ? temp på proppen ? är den klockad ?
Den startar om sig i felsäkert läge också. Kan inte se temp för den har inga sensorer i moderkortet (Siemens skit). Kan inte se i BIOS heller alltså. Ska testa att flytta diskarna till en annan burk o se om det fungerar.
January 20, 2002
OfflineJaha hmm. Nu så har jag testat med en annan disk och samma fel kvarstår. Den disk som jag har Windows på testade jag på min andra burk och det funkade att komma in i den, var dock lite problem med ATI drivrutierna som jag installerade samtidigt som senaste Windows update. Kanske kan vara dem ? Isf måste jag byta HD IGEN och även flytta greffekortet :S. Kollade också med en sensorsladd till min Aeromaster II till min CPU. Den ligger på 35* och snurrar runt 1100RPM. Ingen fara väll ? Är för övrigt en P4 extreme. Vad ska man göra nu ?
January 20, 2002
OfflineProblemet löst. Har slitit som ett djur och till slut så funkade det med ett annan grafikkort som jag kunde avinstallera några fula drivrutiner samt annat kraffs. Så nu vilka ATI drivrutiner funkar bra till ett Radeon 9600 atlantis ? Dem förra värkade strula rejält. Fick dem med Windows update tydligen...
July 18, 2001
OfflineCezar wrote: Problemet löst. Har slitit som ett djur och till slut så funkade det med ett annan grafikkort som jag kunde avinstallera några fula drivrutiner samt annat kraffs. Så nu vilka ATI drivrutiner funkar bra till ett Radeon 9600 atlantis ? Dem förra värkade strula rejält. Fick dem med Windows update tydligen...
mm det va juh det första jag skrev till dig =) testa annat grafikkort =)
January 20, 2002
OfflineZeus wrote: [quote=Cezar]Problemet löst. Har slitit som ett djur och till slut så funkade det med ett annan grafikkort som jag kunde avinstallera några fula drivrutiner samt annat kraffs. Så nu vilka ATI drivrutiner funkar bra till ett Radeon 9600 atlantis ? Dem förra värkade strula rejält. Fick dem med Windows update tydligen...
mm det va juh det första jag skrev till dig =) testa annat grafikkort =)
Jo men till en början funkade det inte (knäppt). Skärmen har fortfarande lite blåare nyans i sig. Har testat skärmen på bägge datorerna (2 olika graffekort). Skärmen kanske börjar bli gammal, 3 år ? :S
1 Guest(s)

Log In