January 4, 2011
OfflineHej hoppas att jag kan få någon hjälp, har surfat runt överallt på nätet nu utan att komma fram till något.
Jag har en Intel Core E6400 2.13ghz , 3.5GB ram och ett Geforce 9600GT och mitt nättagg är en Huntkey Deltaco 350 watts.
från början så hände detta alltid när jag gick in i World of Warcraft Catalysm, ibland kunde jag spela flera veckor utan att något hände men nu har det blivit värre. Den helt enkelt bara startar om sig, utan nått som helst tecken på vad det är för fel.
och så har den hållt på.
Nu för 2 veckor sen så började den även starta om sig när jag spelar Quakeworld (en gammal modifikation på Quake 1) vilket inte kräver så mycket eftersom spelet släpptes 1996, detta har gjort mig ännu mer förvirrad vad det kan vara för fel.
Och varför gör den inte så när man är ute i windows? ligger jag bara ute i windows och gör vanliga grejer som att spela musik i winamp eller surfa runt så kan datorn stå på i månader utan att något händer alls.
Kan också tillägga att jag installerade 3dmark 2006 för att kolla om jag kunde få reda på vad felet ligger lite närmre, men utan resultat. Första gången jag körde testet så startade den om sig efter en stund. Andra gången så gick den färdigt hela testet.
Jag har testat byta alla ram minnena så dem funkar.
Nu börjar jag fundera på om det är nättagget kanske? om den ger för lite ström så datorn bara ger upp och startar om kanske. Men varför startar den inte om oftare än vad den gör då ? det är lite för slumpmässigt tycker jag.
hoppas informationen kan vara till någon hjälp
MvH Richard
January 9, 2004
OfflineHej.
Det kan absolut vara nätaggregatet. Deltaco är inget kvalitets märke och med den låga effkten så kan det absoult blir insbailt när du kör spel.
P andra sidan så behöver det inte vara nätagget. När du spelar spel så får systemet jobba betydligt hårdare ön när du surfar och speklar musik. Även om spelet är 10år gamalt. Det kan ha med CPU eller minne att göra.
Mitt tips är att du kör OCCT som är ett sbailitetstestar program för överklockning. Om du klarar av att köra några timmar med det så är det snarare grafikkortsproblem. Troligtvis kommer datorn starta om när du kör det. Då kan du börja stresstesta enskillda komponenter, som CPU och minne.
1 Guest(s)

Log In