January 18, 2010
OfflineHej
När jag spelar så hänger sig datorn ibland men idag hände något konstigt jag fick upp en turkos skärm och datorn frös, Har vart med om att datorn har frysit till svart skärm men aldrig turkos.
Vad är felet är det Grafikkortet eller är det ssdn som strular eller mitt ljudkort som jag inte använder längre för att ljudet bara lägger av ibland kanske ska ta ut det? är iaf ett creative fata1ty champion kort
Grafikkortet ligger på 89gr vid spelande är ett 295gtx och dom korten blir värma har jag läst mig till.
vill få bort alla frysningar går mig på nerverna?
Tacksam för svar måste bara säga att jag älskar den här sidan så mycket snälla människor som hjälper till.
///Johnny
January 9, 2004
OfflineHej.
Nja 89 grader borde inte vara tillräckligt för att skärmen ska bli turkos., det händer först vid 92 grader 😉
Skämt åsido så behöver det innebära att det är just grafikkortet som ger dig problem, men det skulle kunna vara någon slags indikation på det. Det bästa är ju om du kan testa med ett annat grafikkort, men om du inte har ett så kan du prova ställa upp fläkten till max (på grafikkortet då). Du kan också prova klocka ner både minnen och GPU till 600/1000 Mhz. Prova kör igen och se om det fungerar bättre. Om det är samma fel så kan ju fortfarande vara grafikkortet, men inte lika troligt.
January 18, 2010
OfflineKanske ska köpa en sådan där tryckluft jag har inte gjort rent grafikkortet sen jag köpte det så kanske är dammet som spökar provar det först och hoppas graderna går ner. Måste väll ändå köpa et nytt graffe i framtiden 295gtx börjar bli gammalt 🙂 men jag vet inte hur man klockar ner gpu och minnena så det vågar jag mig inte på.
March 13, 2011
Offlinebosis1;1270362 wrote: Hej
När jag spelar så hänger sig datorn ibland men idag hände något konstigt jag fick upp en turkos skärm och datorn frös, Har vart med om att datorn har frysit till svart skärm men aldrig turkos.
Vad är felet är det Grafikkortet eller är det ssdn som strular eller mitt ljudkort som jag inte använder längre för att ljudet bara lägger av ibland kanske ska ta ut det? är iaf ett creative fata1ty champion kort
Grafikkortet ligger på 89gr vid spelande är ett 295gtx och dom korten blir värma har jag läst mig till.
vill få bort alla frysningar går mig på nerverna?Tacksam för svar måste bara säga att jag älskar den här sidan så mycket snälla människor som hjälper till.
///Johnny
Tycker 89 grader låter väldigt varmt. Gränsar till att du bränner GPU:n. Nog dags att byta grafikkort.
March 13, 2011
OfflineViking1962;1270407 wrote: Men blev inte nVidias grafikkort ganska varma? i alla fall de äldre korten? Gissar bara då det var länge sedan jag hade ett från nVidia
Alla processorer, även gpu:s, mår inte bra av en temperatur över 82 grader. Jag vet dessa korten krävde mycket kylning och har själv bränt ett par stycken. Kan inte påminna mig om att jag har fått upp något av dessa korten till 89 grader.
January 18, 2010
OfflineJanuary 18, 2010
OfflineHej igen.
Jag fick bara turkos skärm en gång har kolla på speed fan där ligger tempen på 74,75 på gpu. Har läst lite och dom säger att det är vanligt problemet är att om jag spelar o sen minimerar och går in på youtube så kan datan frysa ibland, frågan är som sagt om det är graffet eller om det är något annat fel. Har provat memm64 och hittade inget fel där heller.
obs. Jag installerade ny drivrutiner idag från nvidias hemsida då fick jag svart skärm och 2 vita sträck som blinkade längst upp i vänstra hörnet så var tvungen att starta om datorn. 2a gången så gick det att installera drivrutinerna utan problem
Skriv gärna om det är något mer program jag kan prova så jag vet att det är graffet
1 Guest(s)

Log In