January 16, 2005
OfflineFarsan har en dell, p4 3,4 ghz. Funkar kanon förutom att fläkten till cpun för ett jäkla liv.
Man kan inte se temperaturen eller ställa in fläktarna i maskinen så den ända temperatur man kan läsa av är grafikkortet ( Geforce 6800 ). Den säger att gpu ligger på 60 grader och omgivningstemperaturen på 45 grader.
Detta låter alldeles för högt enligt mig, men helt normalt enligt dell:s support. 👿 Går man ut i Bios och maxar cpu-fläkten till 2500 varv så låter det som en skördetröska, och detta ljud hörs nästan konstant så fort datorn har varit på ett tag och processorn får jobba lite.
Dell har skickat en ny fläkt, vilken iof kan vara trasig, men är det inte snarare så att det borde vara något strul med processorn? Eller?
December 15, 2003
OfflineBoxade fläkten till prescotten låter som en skördetröska, det tråkiga är att du kan inte byta ut den mot nåt annat märke då det är en väldigt effektiv fläkt och kylningen behövs. (Dock så kan den vara kass från början så byta ut den mot den
nya ni får)
Tempen på GPUn är alldeles lagom (den stänger av sig själv vid 120 grader så där är det marginal) dock så är chassitempen på 45 grader minst sagt hög. Jag har för mig tilloch med att intel själva inte rekommenderar mer än 35 grader i chassit om man kör en socket 775 prescott.
1 Guest(s)

Log In